PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl


Zakupy w czasie kwarantanny

Zakupy w czasie kwarantanny
shutterstock
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 10 kwi 2020 13:39

SigmaCEM i Opinello.com opracowały raport na temat perspektywy klientów retail w związku z działaniami sieci handlowych w walce z koronawirusem. Prezentujemy wybrane wyniki.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 10 kwi 2020 13:39

Jak pokazują badania, 68 proc. respondentów twierdzi, że ograniczyli zaufanie do innych osób. Jednocześnie tylko 25% zaopatrzyło się w środki ochrony osobistej – dlatego słusznym wydaje się być w komunikacji kierunek z jednej strony podkreślający bezpieczeństwo zakupów realizowanych w oparciu o porządek, higienę i dobrą organizację pracy, z drugiej zaś –budowanie poczucia społeczności, która będzie równoważyć negatywne społeczne efekty kwarantanny (deprywacja społeczna).

63 proc. respondentów deklaruje zwiększenie dbałości o higienę.Biorąc pod uwagę, że dbałość ta ma wymiar relatywny oraz że łatwiej oceniamy innych niż nas samych, można spodziewać się zwiększonej czujności i wrażliwości w tym zakresie wśród kupujących, nerwowości ze strony klientów, których pracownicy będą pilnować, a nawet pojawienia się „donosów” do sanepidu (lub innych służb).

Prawie połowa (46%) pytanych twierdzi, że zwiększyła dbałość o odporność. To doskonały moment na promocję zdrowia.

43% odpowiadających w ankiecie zostało już zmuszonych do ograniczenia aktywności zawodowej (wzrost bezrobocia, przejście na rynek na pracodawcy). Tylko 35% nie ma obaw o swoją przyszłość zawodową. Konieczność przesunięć branżowych sprawi, że otworzy się rynek pracodawcy. 65% jest niepewnych przyszłości zawodowej.

90% pytanych dobrze ocenia fakt, że sklepy pozostały otwarte,jednocześnie 74% dobrze ocenia stan przygotowania produktowego sieci handlowych na okoliczność koronawirusa.

45% respondentów twierdzi, że reakcja sieci handlowych w ramach działań ochronnych jest niewystarczająca, bądź nie posiadają oni wystarczającej wiedzy w tym zakresie.

Zapytani oczekują od sieci rozwiązań, które wypełnią ich potrzeby –45% z nich uważa, że sklepy powinny rozdawać środki ochrony osobistej (bezpieczeństwo własne), 25% wskazuje na możliwość stworzenie przed sklepami mini stref kwarantanny (bezpieczeństwo społeczne). Podobnie 25% zwraca uwagę na konieczność częstszego mycia wózków i koszy (co ciekawe tylko 7% wskazuje na konieczność zwiększonej dbałości o czystość półek i kas). 24% wskazuje na konieczność zwiększenia bezpieczeństwa pracowników handlu (empatia). 34% zapytanych stwierdziło, że nie są konieczne żadne dodatkowe zabezpieczenia.Tyle osób uważa, że konieczne są dodatkowe działania podnoszące bezpieczeństwo zakupów.

Aby wyhamować zakupy na zapas, 19% odpowiadających dopuszcza podnoszenie cen, zaś 12% ograniczanie ilości zakupów na jeden paragon, konkretnych produktów.

Na konieczność wydłużenia godzin pracy sklepów wskazuje 6% respondentów.

Jedynie 1% zapytanych uważa,że kasjerzy powinni w obecnych warunkach dostawać większe wynagrodzenie. Jednocześnie większość klientów wyraża troskę o pracowników i wskazuje na konieczność stosowania dodatkowych środków (maski, dystans, rękawice) na rzecz ich bezpieczeństwa.

 

 


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.234.97.53
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!