• Polscy klienci Zara muszą zapłacić 9,90 zł za skorzystanie z takiej usługi. 
  • Bezpłatne pozostały zwroty zamówień zakupionych za pośrednictwem sklepów w punktach odbioru paczek.
  • Klienci brytyjskiego e-sklepu Zara muszą zapłacić 1,95 GBP za zwrot ubrań.
  • Przedmioty kupione online nadal można bezpłatnie zwracać w sklepach stacjonarnych Zara.
  • Test opłat za zwroty zamierza przeprowadzić na kilku rynkach H&M. 
  • Opłata za zwrot produktów w przypadku H&M nie będzie obowiązywać klientów zwracających produkt stacjonarnie.

Zara wprowadziła opłaty za zwroty online

Polska znalazła się na liście krajów, w których trzeba będzie zapłacić za zwrot produktów Zara. Wśród innych państw, w których obowiązują opłaty, jest m.in. Irlandia, Holandia oraz Belgia.

Zwroty to największa bolączka firm działających w e-commerce. Od czasu pandemii, kiedy nastąpił boom na zakupy online, klienci masowo zwracają produkty kupione online, co znacznie podnosi koszty sprzedającym.

Jednym ze sposobów na zmniejszenie skali zwrotów, jest wprowadzenie opłaty za zwroty online. Na takie rozwiązanie - jak podaje bbc.com - zdecydowały się już marki Uniqlo i Next, a teraz również Zara.

Kup online, oddaj w sklepie

Modowi gracze pozostawili jednak otwartą furtkę dla klientów umożliwiając bezpłatny zwrot zamówienia internetowego w sklepie stacjonarnym. To - jak zakładają - przyniesie jeszcze jeden pozytywny efekt: klienci będą częściej odwiedzać stacjonarne salony i kupować więcej rzeczy pod wpływem impulsu.

H&M rozważa wprowadzenie opłat za zwroty

Opłaty za zwroty niebawem być może będą musieli uiszczać klienci H&M. Szwedzka marka poinformowała, że szykuje się do testowania opłat za zwrot towarów na niektórych rynkach, donosi CNN Business.

Wszystko zależy od tego, jak (opłaty) zostaną odebrane przez klientów. Dlatego przeprowadzamy test, aby sprawdzić, czy jest to coś, czego wprowadzenie należy przyspieszyć - miała powiedzieć Helena Helmersson, dyrektor generalna H&M podczas rozmowy z analitykami w czwartek 29 września br. 

Według komentarza udzielonego CNN Business, test miałby dotyczyć tylko niektórych rynków i tylko zwrotów online. Klient zwracający produkt w sklepie stacjonarnym nie będzie musiał uiszczać opłaty, zapewnia H&M. 

Atrakcyjne lokale w galeriach handlowych i centrach miast - zobacz oferty na PropertyStock.pl