• Chiński sprzedawca internetowy zajął pierwsze miejsce w rankingu najpopularniejszych marek modowych na świecie wg. money.co.uk. 
  • Shein był najczęściej wyszukiwaną marką w Google w 113 krajach. 
  • Drugie miejsce zajmuje Zara, trzecie - Zalando, a czwarte - Nike. 
  • W lipcu ubiegłego roku chińska firma była największym sprzedawcą detalicznym fast fashion w USA.

E-sprzedawca szybkiej mody, chińska marka Shein, zajął pierwsze w miejsce w rankingu money.co.uk jako najpopularniejsza marka modowa na świecie, informuje Fashion United.

To debiut chińskiej marki na liście – od razu na pierwszym miejscu, do tej pory obejmowanym przez hiszpańskiego detalistę, firmę Zara. Pozycja obu marek została ustalona na podstawie danych zebranych w ostatnich 12 miesiącach.

Na trzecim uplasowało się Zalando, a czwartą pozycję zajęła firma Nike, która spadła o dwie pozycje.

Według danych z wyszukiwarki Google przytaczanych przez Fashion United chińska firma była najczęściej wyszukiwaną marką w 113 krajach, w tym Australii, Francji i Irlandii. Do Zary "należało" 26 państw, w tym Grecja, Japonia, Turcja oraz rodzima Hiszpania.

To nie pierwszy raz kiedy o Shein jest głośno z powodu wyprzedzenia zachodniej konkurencji. W lipcu ubiegłego roku WNP pisało o wynikach raportu Earnest Research wg. których chińska firma była największym sprzedawcą detalicznym fast fashion w USA, notując więcej pobrań aplikacji w USA niż Amazon. Również wówczas można było mówić o ekspresowym objęciu prowadzenia - na początku 2021 roku udział marki Shein w amerykańskim rynku fast fashion wynosił 13 proc., a kilka miesięcy później - w czerwcu 2021 r. - już 28 proc.

W aktualnym rankingu money.co.uk w USA pierwsze miejsce wśród modowych marek zajmuje Macy's.

Atrakcyjne lokale w galeriach handlowych i centrach miast - zobacz oferty na PropertyStock.pl