Zmieniają się zwyczaje zakupowe Polaków

O perspektywach rozwoju rynku convenience, zmieniających się upodobaniach konsumentów i poszerzaniu półki przez sklepy mówi Przemysław Mroczek, dyrektor marketingu spółki Małpka SA.
Jakie są perspektywy dla rynku convenience w Polsce?
Mamy za sobą dwa lata stagnacji gospodarczej, którą wszyscy mocno odczuliśmy. Sprzedaż nie rosła, a wyniki dużej części spółek giełdowych i sklepów wielkopowierzchniowych spadały. Od połowy 2013 roku widać jednak odwrócenie trendu. To oczywiście dzieje się powoli. Kryzys już się nie pogłębia, a gospodarka powoli przyspiesza. Rośnie nie tylko rynek spożywczy, ale także wyniki w innych branżach. Rusza popyt na dobra, także te podstawowe - spożywcze, bo ludzie szukają szerszego wyboru produktów, więc sklepy starają się zapewnić je klientom . Gospodarka w moim odczuciu w 2014 roku odnotuje wyraźne wzrosty, względem 2013 roku. Widać to też w naszych wynikach, chociaż rynek convenience nie odnotował takich spadków, jak wspomniany handel wielkopowierzchniowy. Zmienia się otoczenie klienta, ale i sam klient. Wiemy czego szukamy, czego potrzebujemy. Jesteśmy bardziej wyedukowani, dlatego nasze oczekiwania są coraz większe. Na półkach szukamy nie tylko mleka 3,2 proc. albo 2 proc. tłuszczu, ale także mleka niesłodzonego, albo bez laktozy. Zatem półka sklepowa się wydłuża. Ten sam trend obserwujemy w produktach alkoholowych. Kiedyś mówiło się, że Polacy piją tylko czysty alkohol. Teraz na półkach sklepów można znaleźć whisky, brandy i to z różnych roczników. To oznacza, że klient ma już bardziej pogłębioną wiedzę na temat poszczególnych produktów i jest bardziej świadomy niż kiedyś.

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU PROPERTYNEWS.PL
lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie
© Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)
Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.