Zmierzch centrów handlowych? Zdecydowanie nie


W Polsce buduje się coraz mniej centrów handlowych, za to te istniejące ogarnęła fala modernizacji i powiększania. To obraz rynku? Nie ma już miejsca na nowe projekty? - Akwizycja obiektów o już ugruntowanej pozycji i remodelowaniu ich w taki sposób, by odpowiadały wymogom współczesnego klienta oraz standardom wyznaczanym przez sieci handlowe, to już prawdziwy trend w Polsce. Taka strategia stała się podstawą funkcjonowania Atrium na polskim rynku - mówi w rozmowie z Propertynews.pl Rüdiger Dany, dyrektor operacyjny, Atrium European Real Estate Management.
Jak podkreśla Rüdiger Dany, Polska to drugi co do wielkości rynek centrów handlowych w Europie Środkowo-Wschodniej i trzeci pod względem aktywności deweloperskiej. - Stabilna sytuacja gospodarcza w kraju i rosnące wskaźniki, m.in. potencjału nabywczego, poziomu płac oraz nastrojów konsumenckich, pozwalają z optymizmem patrzeć w przyszłość tutejszego sektora centrów handlowych - zaznacza.
W Polsce wskaźnik nasycenia powierzchnią handlową wynosi ok. 241 mkw. na tysiąc mieszkańców, co plasuje ją powyżej średniej europejskiej, ale wciąż poniżej krajów Europy Zachodniej. To pokazuje, że w branży wciąż drzemie duży potencjał dla nowych inwestycji. Nowych inwestycji, ale czy tych budowanych od podstaw?

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU PROPERTYNEWS.PL
lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie
© Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)
Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.