PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

Znikające sklepy dźwignią handlu tymczasowego

Znikające sklepy dźwignią handlu tymczasowego
  • Autor: propertynews.pl
  • Dodano: 28 maj 2019 14:15

Pop-upy są orężem walki z szablonową ofertą. Do historii przeszedł Adidas, który sprzedawał buty w gigantycznym pudełku oraz McDonald's z restauracją w lunch boksie. Z kolei Comme des Garçons – pionier guerrilla marketingu stworzył ukrytą w paryskich zakamarkach efemeryczną miejscówkę z instrukcją dojścia w formie miejskiej gry. Dziś tymczasowe koncepty stanowią istotny element omnichannelu, choćby w postaci insta-cornerów, czyli przestrzeni do fotek instagramowych jako formy kontaktu z marką. Są bohaterem trendu zwanego phigital, czyli synergii online’u z offline’em.

  • Autor: propertynews.pl
  • Dodano: 28 maj 2019 14:15

Pop-upy od zawsze istniały w centrach handlowych. Wszystkie kioski w pasażach były kiedyś tymczasowe, bo miały działać tylko przez trzy miesiące, ale okazało się, że uatrakcyjniają ofertę galerii. Za granicą można podziwiać pop-upy niemal scenograficzne.

– Szczególnie w Londynie. Te w Polsce są wyciszone, bardziej anonimowe, bo nie mogą zakłócać stylistyki pasażu. Tymczasem ideą pop-upu jest to, by zwracać uwagę klientów – tłumaczy Elżbieta Dmowska-Mędrzycka, prezes agencji Mediadem Consuting i wiceprezes Zarządu Polskiej Rady Centrów Handlowych.

Kwiatek do kożucha

Początkowo wydawało się, że pop-upy pełnią funkcję przysłowiowego kwiatka do kożucha, ale okazało się, że koncepty są ciekawą formą rozwoju centrów handlowych.

– Jest to doskonały pomysł na zagospodarowanie pustostanów. W związku z tym zaczęły się w galeriach pojawiać ciekawi najemcy. Zarządcy zrozumieli, że to wcale nie musi być łatanie dziury, lecz laboratorium, w którym zrodzi się innowacyjna oferta – uważa Elżbieta Dmowska-Mędrzycka.

Tymczasowe koncepty spodobały się szczególnie podmiotom, które były obecne tylko w internecie.

– Obecność marki powinna być widoczna zarówno w internecie, jak i w realu. Badania pokazują, że na przykład po likwidacji sklepu stacjonarnego, spada sprzedaż w internecie. Przekonały się o tym m.in. biura podróży. Ważny okazał się kontakt z klientem i ekspozycja marki. Tymczasem w sieci klienci hoteli czy biur podróży korzystają z porównywarek cen, nie wchodzą na poszczególne strony konkretnych brandów– tłumaczy Elżbieta Dmowska-Mędrzycka.

Zdaniem ekspertki pop-upy mają przed sobą przyszłość szczególnie w dobie zmieniającego się handlu.

– Jest to bardzo dobry koncept dla start-upów, których nie stać na podpisanie wieloletniej umowy najmu na sklep, a chcą przetestować swój produkt. Wiele znanych marek tak zaczynało. Na przykład krakowski Kredens. Tak elastyczna forma może mieć dużo funkcji pożytecznych również dla centrum handlowego – wprowadza element zaskakujący z nieoczywistą ofertą – tłumaczy Elżbieta Dmowska-Mędrzycka.

W tak szybko zmieniającym się świecie, w którym czas życia produktu skraca się niemiłosiernie, pop-upy ze swoją tymczasowością są idealnym rozwiązaniem.

– Przyszłość po-upów jest też związana z wykorzystaniem przestrzeni centrów handlowych jako miejsca do ekspozycji marki i promocji, zwłaszcza w kontekście ustaw krajobrazowych utrudniających ekspozycję marek na ulicach miast – zauważa wiceprezes zarządu Polskiej Rady Centrów Handlowych.

Pojawia się i znika

W historii pop-upów zapisało się wiele ciekawych konceptów.

Słynny pop-up stworzył brand Comme des Garçons – pionier guerrilla marketingu, czyli partyzanckiej promocji marki. Działał w Paryżu zaledwie przez sześć tygodni. Był to efemeryczny koncept, który znikał i był trochę ukryty. Aby się do niego dostać, trzeba było wziąć udział w miejskiej grze – opowiada ekspertka.

Z kolei COS stworzył kiedyś modułowy i mobilny pop-up store. Stoisko składało się niczym pudełeczko.

– Są to pomysły w stylu targowo-wystawienniczym, które mogą bardzo ciekawie zagospodarować pasaż handlowy. W Posnanii na przykład korytarzami jeździ budka do robienia selfie – wylicza Elżbieta Dmowska-Mędrzycka.

O zabawnym efekcie marketingowym można mówić w przypadku otwarcia salonu Reserved w Londynie.

– Nazwa marki, nieznana jeszcze Brytyjczykom, sugerowała, że lokal jest zarezerwowany i pojawi się w nim właśnie pop-up store – przypomina Elżbieta Dmowska-Mędrzycka.

Pop-upy są również istotnym elementem omnichannelu, choćby w postaci insta-cornerów, czyli przestrzeni do fotek instagramowych jako formy kontaktu z marką.

Strefa premium - propertynews.pl

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU PROPERTYNEWS.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.234.214.113
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.