PARTNERZY PORTALU


Zobacz centra handlowe najbardziej przyjazne rodzinom

Zobacz centra handlowe najbardziej przyjazne rodzinom
Fot. Shutterstock
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 30 maj 2018 11:31

Lokalizacja i oferta handlowa to najważniejsze kryteria wyboru centrum handlowego na wizytę z dzieckiem – wynika z badania przeprowadzonego przez Colliers International, Polską Radę Centrów Handlowych (PRCH) i panel badawczy Ariadna w centrach handlowych w ośmiu największych polskich aglomeracjach pod kątem ich przyjazności dla rodzin z dziećmi.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 30 maj 2018 11:31

Analiza składała się z trzech elementów – inspekcji dokonanej wg przyjętych kryteriów przez ekspertów Colliers, wywiadów pracowników PRCH z zarządcami i właścicielami wybranych centrów handlowych oraz ankiet przeprowadzonych przez firmę badawczą Ariadna wśród grupy 1000 mieszkańców wybranych ośrodków miejskich mających dzieci w wieku do lat 12 i regularnie odwiedzających galerie handlowe. Audyt objął 90 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 4,1 mln mkw. Przeanalizowano obiekty o wielkości ponad 20 tys. mkw., posiadające minimum 60 lokali.

Na podstawie wyników badania zostanie opublikowany raport wraz z rankingiem centrów handlowych najbardziej przyjaznych dzieciom. Umożliwi on również wskazanie najlepszych praktyk i obszarów rozwoju dla centrów handlowych wobec rosnących wymagań społecznych.

Lokalizacja przede wszystkim

Jak pokazało badanie, o wyborze centrum handlowego na wizytę z dzieckiem decydują przede wszystkim lokalizacja (rozumiana jako odległość od domu, dostępność komunikacją miejską i szybkość dojazdu) i oferta sklepów – wskazała na nie ponad połowa przebadanych mieszkańców polskich aglomeracji. Dla ponad 30 proc. respondentów istotnymi czynnikami są również wygodny parking, oferta rekreacyjna oraz dogodna przestrzeń w centrum.

Bezpieczeństwo najmłodszych w centrum handlowym jest również ważne dla rodziców. Co czwarty ankietowany wymienił ten czynnik jako mający wpływ na decyzję o wyprawie na zakupy z dziećmi. Zdaniem większości najważniejszymi elementami decydującymi o tym, że obiekt jest bezpieczny dla ich pociech jest sala zabaw z opieką oraz antypoślizgowe podłogi. Ponad 30 proc. przebadanych osób zwracało też uwagę na specjalne procedury postępowania dla ochrony, profesjonalną informację oraz czytelny system wizualnego oznakowania wewnątrz obiektu.

— Rodzice są coraz bardziej świadomymi konsumentami – decydując się na wybór oferty, zwracają uwagę na jakość infrastruktury i bezpieczeństwo, ale też wygodę i dostępność. Stąd w obiektach handlowych w całym kraju widać coraz więcej udogodnień powstających z myślą o tych odbiorcach i najmłodszym pokoleniu klientów. Liczy się pomysł i niestandardowe podejście, ale również zrozumienie potrzeb rodziców i dzieci. Współczesne centrum handlowe ma zapewniać rozrywkę i atrakcje, a jednocześnie być przyjazne i komfortowe. Opiekunowie chcą mieć pewność, że ich pociechy nie tylko będą dobrze się bawić, ale przede wszystkim będą bezpieczne — komentuje Klaudia Sionek, analityk w Dziale Doradztwa i Badań Rynku w Colliers International.


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.228.10.17
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!