PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl


ZPP domaga się zmian, aby zapewnić uczciwą konkurencję między polskim a chińskim e-commerce

ZPP domaga się zmian, aby zapewnić uczciwą konkurencję między polskim a chińskim e-commerce
fot. Pixabay
  • Autor: PAP
  • Dodano: 13 paź 2020 13:02

Aby zapewnić uczciwą konkurencję między polskim a chińskim e-commerce, jest potrzebne wprowadzenie w e-administracji systemu informatycznego służącego opłacaniu ceł oraz jego integracja z systemami platform e-commerce - postuluje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.

Jak podano we wtorkowym komunikacie, ZPP przyjrzał się systemowi celnemu oraz podatkowemu dla przesyłek od pozaunijnych sprzedawców e-commerce. W przygotowanym na ten temat opracowaniu zwrócono uwagę, że sektor e-commerce zyskuje na znaczeniu w światowej, a tym samym polskiej gospodarce. Wpływ na to zjawisko ma m.in. epidemia koronawirusa. Jak prognozuje ZPP, w tym roku w Polsce rynek ten urośnie o jedną piątą.

Według ZPP e-kanały umożliwiły przetrwanie rodzimych producentów w okresie kryzysu epidemicznego, zapełniając ubytki sprzedaży w kanałach tradycyjnych. Jak napisano, do 2025 roku, sprzedaż w e-kanałach będzie stanowić 20 proc. rynku. To oznacza, zdaniem ZPP, że kto za 5 lat nie będzie sprzedawał w sieci, straci co czwartego klienta.

"Polska jest dużym i atrakcyjnym rynkiem dla platform i sprzedawców e-commerce. Polacy masowo polubili zakupy online. Pole gry dla sprzedawców i konsumentów jest jednak nierówne. Nie ma równych zasad konkurowania między polskim a chińskim e-commerce. Chińskie przedsiębiorstwa mają do dyspozycji szereg instrumentów rodzimego wsparcia publicznego oraz wykorzystują luki w polskim systemie danin publicznych w sposób daleko niekonkurencyjny" - mówi, cytowany w informacji, wiceprezes ZPP Marcin Nowacki.

Zastępca dyrektora departamentu prawa i legislacji ZPP Piotr Palutkiewicz zauważa, że wszyscy chcemy płacić za towary jak najmniej, a zapewnienie jak największej różnorodności produktów, konkurencji i liczby podmiotów działających w branży e-commerce leży w interesie nas wszystkich. Jednocześnie zasady działania w sektorze muszą być równe i przejrzyste - podkreśla przedstawiciel ZPP.

Związek przedstawił w raporcie szereg rekomendacji, które - zdaniem organizacji - zapewniłyby uczciwą i wysoką konkurencję w branży e-commerce. Wśród rozwiązań znalazła się m.in. konieczność wprowadzenia systemu informatycznego w ramach e-administracji służącego opłacaniu stawek celnych oraz jego integracja z systemami platform e-commerce.

Według Nowackiego, dzięki równoległemu wprowadzeniu nowoczesnego i przyjaznego klientom systemu do opłacania ceł, łatwiejsza będzie kontrola, ewentualne opodatkowanie i clenie przesyłek pocztowych z rynków pozaunijnych. "Dzięki temu Skarb Państwa może zyskać rokrocznie ponad 2 mld zł" - uważa Nowacki.

  • 1
  • 2

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.201.9.19
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!