PARTNERZY PORTALU


ZPPHiU: Przedświąteczny ruch w centrach handlowych mniejszy o nawet 65 proc. r./r.

ZPPHiU: Przedświąteczny ruch w centrach handlowych mniejszy o nawet 65 proc. r./r.
Shutterstock
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 14 gru 2020 08:04

Z analizy procentowych zmian odwiedzalności oraz obrotów firm handlowych i usługowych zrzeszonych w Związku Polskich Pracodawców Handlu i Usług w stosunku do ubiegłego roku wynika jeden wniosek: Polacy pomimo okresu przedświątecznego ostrożnie robią zakupy i wydają pieniądze w centrach handlowych.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 14 gru 2020 08:04

Dane wykazywane przez członków ZPPHiU są jednoznaczne. W większości branż widać spadki zarówno w liczbie odwiedzin w sklepach, jak i zawieranych transakcji. Pod uwagę wzięto w analizie okresy handlowe w listopadzie (po otwarciu centrów )  i grudniu 2020 oraz 2019 roku (LFL). Zestawienie przygotowane na podstawie danych uzyskanych z firm zrzeszonych wykazuje procentowy spadek odwiedzalności na poziomie sięgającym w niektórych przypadkach nawet do -60%.

Dane wskazują na duże zróżnicowanie zarówno dynamiki obrotów, jak i odwiedzalności odnotowanej wśród przedstawicieli handlu w okresie ostatniego weekendu. Zróżnicowanie to dotyczy poszczególnych branż,  a różnice są na tyle zasadnicze, że trudno podawać uśrednione dane dla wszystkich podmiotów sektora. Spadki odwiedzalności w sobotę 5 grudnia 2020 (w stosunku do soboty 7 grudnia 2019) wahają się od -65% do -7%. Rozpatrując dane dotyczące obrotów w analogicznym czasie, wahały się one od -58% do +8%. Przytaczanie zatem danych uśrednianych może powodować błędną interpretację i zaburzać właściwy obraz sytuacji, co uważamy za niewskazane. W oczywisty sposób w okresie przedświątecznym „uprzywilejowane” są branże związane z szeroko pojętymi przygotowaniami do Świąt i zakupami prezentowymi.

- Pomimo okresu przedświątecznego nie ma tłoku w sklepach zlokalizowanych w centrach handlowych Dane świadczą same za siebie. Do sklepów przychodzi znacznie mniej ludzi niż w zeszłym roku. Klienci są powściągliwi mimo, że mają te same potrzeby, co rok temu – podsumowuje Zarząd ZPPHiU.

Sklepy zapewniają maksimum dbałości o przestrzeganie reżimu sanitarnego oraz edukacji odwiedzających w zakresie bezpieczeństwa. Na nośnikach dostępnych w sklepach prowadzone są intensywne działania informacyjne,  a personel jest wyszkolony i przygotowany do obsługi z zachowaniem wszelkich procedur bezpieczeństwa. 

Z obserwacji ZPPHiU wynika, że konsumenci z rozsądkiem i odpowiedzialnością przyjmują obostrzenia wynikające z reżimu sanitarnego. Panuje atmosfera zrozumienia: kupujący przychodzą na zakupy pojedynczo, w maseczkach, dezynfekują ręce i utrzymują stosowny dystans. Zakupy są ewidentnie planowane,  a wizyty w sklepach zlokalizowanych w centrach handlowych przemyślane i celowe.

  • 1
  • 2

WSZYSTKIE KOMENTARZE (3)

  • febo 2020-12-15 11:02:42
    Jak widać ci co negocjowali ceny najmu mieli rację. Ruch jest znacznie mniejszy nawet w takim okresie.
    • koper 2020-12-17 14:46:00
      Czyli LPP i Empik miały rację.
  • agata 2020-12-15 14:47:34
    Jak już będę robić zakupy, na pewno wybiorę polskich producentów, aby ich jakoś wspomóc podczas kryzysu.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.237.178.91
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!