PARTNERZY PORTALU

Zrównoważona moda. Unibail-Rodamco-Westfield współpracuje z UbraniaDoOddania.pl

Cyrkularny butik zlokalizowany jest na 1 piętrze Wroclavii. Fot. mat. pras.
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 11 lut 2022 12:33

Cyrkularny butik z wyselekcjonowaną odzieżą używaną zebraną na terenie Polski otwarto w centrum handlowym Wroclavia. To pierwszy taki punkt na Dolnym Śląsku, a drugi w kraju.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 11 lut 2022 12:33
  • Koncept utrzymany jest w duchu slow fashion.
  • W sklepie także oddać ubrania na cele charytatywne.
  • Unikalna formuła butiku jest efektem współpracy Unibail-Rodamco-Westfield, właściciela Wroclavii oraz marki UbraniaDoOddania.pl.

W ciągu trzech lat UDO przekazało przeszło 750 tys. zł do 150 organizacji i uratowały przed zmarnowaniem 750 ton niepotrzebnych ubrań. Pomysłodawczynią i współzałożycielką marki jest Zosia Zochniak, która w 2021 r. została roku jedną z najbardziej wpływowych kobiet Forbesa i wystąpiła na XIV Europejskim Kongresie Gospodarczym w Katowicach.

Atrakcyjne lokale w galeriach handlowych i centrach miast - zobacz oferty na PropertyStock.pl

Teraz Ubrania do Oddania uruchamiają również cyrkularne butiki, czyli własne sklepy second hand z wyselekcjonowaną odzieżą używaną, co ważne i nietypowe – zebraną z polskiego rynku, poprzez dedykowany portal UbraniaDoOddania.pl. Dzięki współpracy z Unibail-Rodamco-Westfield, właścicielem flagowych centrów handlowych na świecie, nowatorski koncept działa w dwóch obiektach w Polsce. Pierwszy uruchomiono w listopadzie w Galerii Mokotów.

Cyrkularny butik zlokalizowany jest na 1 piętrze Wroclavii. Zajmuje lokal o powierzchni 160 mkw., a zgodnie z konceptem marki, meble i całe wyposażenie – lady, oświetlenie, ozdoby, również pochodzą z obiegu zamkniętego.

Drugie życie ubrań zebranych wyłącznie w Polsce

 - Selektywnie podchodzimy do wyboru partnerów dla Butików Cyrkularnych. Decydujemy się na współpracę z centrami, które aktywnie działają w kwestiach zrównoważenia swojego wpływu na środowisko, które racjonalizują decyzje zakupowe swoich klientów i wdrażają rozwiązania  ograniczające emisyjność, a co najważniejsze - rozumieją, że branża odzieżowa musi się zmieniać i chcą wesprzeć swoich najemców w procesie wchodzenia w realne i wartościowe projekty cyrkularne. Taka dla nas właśnie jest Wroclavia i czujemy absolutną dumę, że nasz Butik Cyrkularny będzie gościł w jej murach – podkreśla Zosia Zochniak, współzałożycielka inicjatywy Ubrania do Oddania.

Asortyment sklepu dobierany jest pod kątem danej pory roku, tak by spełniał aktualne potrzeby. Klienci znajdą tu odzież damską, męską, dziecięcą, vintage, buty, torebki oraz akcesoria: biżuterię, szale, czy czapki. Ceny zaczynają się od 29 zł za klasyczny t-shirt, czy spódnicę, i sięgają powyżej 100 zł w przypadku unikatowych rzeczy vintage. Klienci mogą tu nie tylko kupić ubrania, ale również oddać te niepotrzebne, umieszczając je w specjalnym boxie. Każda złotówka od 1 kg odzieży, który ponownie wróci do sprzedaży, trafi do wybranej organizacji charytatywnej. W pierwszych miesiącach działalności butiku będzie to fundacja "Wrocławskie Hospicjum dla Dzieci".

Edukacja i promowanie zrównoważonej mody

- Cieszymy się, że współpraca z tak unikalnym i wartościowym konceptem jak Ubrania do Oddania nabiera tempa. Widzimy, że nasi klienci przywiązują coraz większą wagę do działań odpowiedzialnych społecznie i kwestii środowiskowych, dlatego odpowiadamy najlepszym konceptem z tego obszaru, który nie tylko zapewnia kupującym najwyższą jakość ubrań z drugiego obiegu, ale także edukuje i wspiera organizacje charytatywne. Promocja odpowiedzialnej konsumpcji jest jednym z aspektów naszej globalnej strategii Unibail-Rodamco-Westfield „Better Places 2030”, a założenia i model funkcjonowania butiku cyrkularnego idealnie wpisują się w ten obszar – podkreśla Grzegorz Grajkowski, dyrektor operacyjny w Unibail-Rodamco-Westfield w Polsce.

„Consumers’ Adaptation to Sustainability in Fashion” podaje, że Polacy wybierają modę zrównoważoną, po pierwsze - by chronić środowisko (42 proc.), po drugie - z troski o przyszłe pokolenia (30 proc.), po trzecie - z troski o własne zdrowie (27 proc.). Aż 85proc. respondentów badania „ESG w branży nieruchomości handlowych” opublikowanego przez Polską Radę Centrów Handlowych uważa, że centra handlowe powinny prowadzić działania na rzecz ekologii.

Wroclavia podejmuje wiele działań odpowiedzialnych społecznie oraz akcji promujących odpowiedzialną konsumpcję. W 2021 r. wspólnie z Ubraniami do Oddania zorganizowała charytatywną zbiórkę odzieży, w której zebrano 4 tony odzieży i przekazano 8 000 zł na cele charytatywne. Natomiast w latach 2020 i 2021 we współpracy z warsztatem renowacji obuwia Pucybuty centrum zorganizowało dwie charytatywne zbiórki obuwia. Łącznie zebrano wówczas i odnowiono około 1 000 par butów, które trafiły do potrzebujących. We wszystkich akcjach ofiarodawcami byli mieszkańcy Wrocławia, którzy chętnie angażują się w działania na rzecz innych. Jeszcze w tym roku Wroclavia planuje kolejne tego typu inicjatywy.


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.172.111.71
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

PARTNERZY SERWISU

  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu

POPULARNE



Newsletter propertynews.pl

Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail
Property News

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!