W komunikacie wynikowym za I kwartał eBay poinformował m.in. o pracach nad rozwiązaniami z zakresu sztucznej inteligencji. Na stanowisko głównego naukowca ds. AI firma powołała Jana Pedersena, wcześniej specjalistę ds. analizy danych w Twitterze, który z całym zespołem będzie opracowywał kolejne narzędzia z wykorzystaniem nowoczesnych rozwiązań.

Zastosowanie sztucznej inteligencji w e-commerce jest bardzo szerokie. Można powiedzieć, że w handlu, nie tylko internetowym, kluczem jest identyfikacja intencji i zachowań zakupowych konsumentów. Niezależnie od kanału, zrozumienie czego chcą klienci jest niezbędne do zapewnienia prawdziwie osobistego, kontekstowego doświadczenia zakupowego.

Jednym z najważniejszych obszarów sztucznej inteligencji jest tzw. uczenie maszynowe czy rozszerzona rzeczywistość. Rozwiązania te bazują na algorytmach i wykorzystywane są w handlu internetowym na wiele sposobów takich jak m.in. wirtualni asystenci, systemy rekomendacji produktów, dostosowanie wyników  wyszukiwania czy prognozowanie cen.  

- W eBay staramy się skupiać przede wszystkim na doświadczeniu zakupowym klientów. W ostatnim czasie wprowadziliśmy nowe funkcje, które sprawiły, że zakupy stały się jeszcze bardziej spersonalizowane i intuicyjne. W 2016 roku udostępniliśmy (na razie w USA) funkcjonalność opartą na rozwiązaniach z zakresu sztucznej inteligencji, czyli tzw. ShopBot. To osobisty asystent zakupów na Facebook Messenger – mówi Małgorzata Gliszczyńska,  dyrektor zarządzająca na Polskę i Europę Centralną.

W październiku ubiegłego roku eBay przeprowadził eksperyment we współpracy z Saatchi Art, który miał na celu stworzenie podświadomego doświadczenia zakupowego. Było to pierwsze tego typu przedsięwzięcie na świecie. Badanie nazwane Sztuką zakupów towarzyszyło uruchomieniu odświeżonej wersji platformy, opartej na wykorzystaniu rozwiązań z zakresu sztucznej inteligencji. Przy pomocy urządzeń elektroencefalograficznych rejestrowano aktywność mózgu uczestników, którzy zaproszeni zostali do obejrzenia specjalnej wystawy. Technologia ta może okazać się przyszłością dla e-commerce umożliwiając całkowitą personalizację zakupów.

Atrakcyjne lokale w galeriach handlowych i centrach miast - zobacz oferty na PropertyStock.pl