PARTNERZY PORTALU


Zysk netto NG2 w III kwartale nie zachwyci

  • Autor: PAP
  • Dodano: 03 paź 2012 11:28

Zysk netto grupy NG2 w trzecim kwartale 2012 roku nie był imponujący, spółka zadowolona jest jednak z osiągniętych przychodów. W całym 2012 roku spółka spodziewa się poprawy wyniku netto rok do roku, choć dynamika wzrostu będzie niższa od zakładanych wcześniej ponad 25 proc. - poinformował w rozmowie z PAP Piotr Nowjalis, wiceprezes NG2.

"Spółka jest zadowolona z przychodów osiągniętych w trzecim kwartale, zwłaszcza z obrotów zrealizowanych we wrześniu na nowej kolekcji. Natomiast zysk trzeciego kwartału nie będzie imponujący, podobnie jak w pierwszym półroczu" - powiedział PAP wiceprezes Nowjalis.

NG2 poinformowało, że skonsolidowane przychody ze sprzedaży we wrześniu wyniosły 133,7 mln zł, czyli były o 30,3 proc. wyższe niż rok wcześniej. Przychody za okres styczeń-wrzesień wyniosły 881,9 mln zł i były o 21,3 proc. wyższe rdr. Przychody ze sprzedaży detalicznej za wrzesień wyniosły 129,3 mln zł i wzrosły o 49 proc. rdr, a narastająco za okres styczeń-wrzesień wyniosły 841,4 mln zł, rosnąc 30,1 proc. rdr.

"Wrzesień był dobry dla spółki. Zanotowaliśmy dużo wyższą odwiedzalność w naszych sklepach niż rok wcześniej, odwiedziło nas ponad 17 proc. klientów więcej. Dzięki zmianom wprowadzanym do oferty od blisko dwóch lat mamy szeroki, atrakcyjny asortyment, a sama kolekcja jesienno-zimowa też została bardzo dobrze odebrana" - powiedział wiceprezes.

Atrakcyjne lokale w galeriach handlowych i centrach miast - zobacz oferty na PropertyStock.pl

Poinformował, że w sklepach CCC sprzedaż porównywalna wzrosła we wrześniu o 31 proc. rdr.

"Jesteśmy z tego wyniku bardzo zadowoleni. Niższa procentowo była marża rok do roku, ale zapowiadaliśmy, że w tym roku będziemy pracować na niższych marżach" - powiedział Nowjalis.

Wyjaśnił, że niższa marża osiągana w tym roku wynika z kilku powodów.

"Po pierwsze, spółka wprowadziła w pierwszym półroczu sprzedaż produktów przecenionych. Przeceny były wcześniej rozpoczęte, były głębsze i trwały dłużej. Co więcej, nie wpłynął pozytywnie wysoki kurs dolara przy zakupach produktów na kolekcje wiosenne i jesienne. Po trzecie, spółka nie zdecydowała się na znaczące podwyższenie cen, bo dla nas ważniejszy jest udział rynkowy niż jednorazowe zyski. To świadoma inwestycja w rynek" - powiedział wiceprezes.

Poinformował, że w całym 2012 roku spółka spodziewa się poprawy wyniku netto rok do roku, ale nie będzie ona tak duża, jak spółka się wcześniej spodziewała.

"Spodziewamy się, że spółka zrealizuje w tym roku wyższy zysk niż w 2011 roku, ale do poziomów wcześniej zakładanych, czy ponad 25 proc. dynamiki wzrostu, raczej się nie zbliżymy" - powiedział Nowjalis.

Dodał, że w drugim półroczu spółka powinna zrealizować dwie trzecie wyniku, a najważniejszy będzie październik.

Po pierwszym półroczu zysk netto grupy wzrósł do 45,5 mln zł z 41,7 mln zł rok wcześniej, zysk operacyjny do 59 mln zł z 55,6 mln zł, a przychody do 583,02 mln zł z 484,3 mln zł.

W 2011 roku spółka miała 1,091 mld zł przychodów, 159,5 mln zł EBIT i około 123 mln zł zysku netto.


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.230.144.31
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Property News

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!