PARTNERZY PORTALU


15 odpowiedzi na 15 pytań o tarczę 2.0 PFR

15 odpowiedzi na 15 pytań o tarczę 2.0 PFR
Wnioski o subwencje można składać do 28 lutego, wciąż jednak wielu przedsiębiorców zastanawia się, jak skorzystać z tej formy pomocy PFR. Innych nurtują kwestie warunków rozliczania i umarzania subwencji. fot. Shutterstock
  • Autor: wnp.pl
  • Dodano: 25 lut 2021 08:34

Czy można poprawić wniosek o subwencję w ramach Tarczy Finansowej PFR 2.0 lub go cofnąć i złożyć nowy? Czy konieczne będzie raportowanie wydatków z otrzymanych subwencji? Czy nawet pojedyncze, drobne naruszenie będzie wystarczającym powodem dla rozwiązania umowy subwencji? Przedsiębiorców wciąż nurtuje wiele pytań, dotyczących Tarczy 2.0, a czasu coraz mniej, bo wnioski składać można do 28 lutego. Na niektóre z nich na łamach WNP.PL odpowiadają eksperci PFR.

Tarcza Finansowa 2.0 Polskiego Funduszu Rozwoju ma pomóc firmom najbardziej poturbowanym przez drugą falę pandemii.

Na 5 dni przed zamknięciem naboru wniosków o wsparcie subwencje trafiły już do ponad 42 tys. przedsiębiorstw, zatrudniających 275 tys. pracowników. Mikrofirmy otrzymały łącznie ponad 2,9 mld zł, a małe i średnie przedsiębiorstwa - 3,3 mld zł.

Biura do wynajęcia. Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Wnioski o subwencje można składać do 28 lutego, wciąż jednak wielu przedsiębiorców zastanawia się, jak skorzystać z tej pomocy. Innych nurtują kwestie warunków rozliczania i umarzania subwencji.

Redakcja WNP.PL w ostatnich dniach zbierała pytania od przedsiębiorców, starających się o pomoc w ramach Tarczy Finansowej PFR 2.0. Trafiali do nas zarówno ci, którzy są na etapie wnioskowania, jak i ci, których wnioski zostały odrzucone.

Sporo wątpliwości mają także przedsiębiorcy, którzy pozytywnie przeszli proces weryfikacji i otrzymali pomoc. Przed nimi teraz kwestie rozliczania i umarzania pomocy z Tarczy.

Zrzut ekranu 2021-02-25 o 08.30.52.png

Zebraliśmy wszystkie pytania i prośby o pomoc w interpretacji przepisów i poprosiliśmy ekspertów Polskiego Funduszu Rozwoju o rozwianie wszelkich wątpliwości. Oto pierwsza część odpowiedzi (publikujemy je w formie niezmienionej) na pytania przedsiębiorców.

Czy w przypadku ustalenia innych danych, na podstawie których wyliczono koszty stałe, można w ciągu roku poprawić wniosek poprzez wskazanie danych przedsiębiorstwa z innego okresu, a jeśli tak to w jakiej formie/procedurze ? Czy jest to jedynie weryfikowane na zakończenie okresu?

- W terminie od 30 października 2021 r. do 31 stycznia 2022 r. MŚP zobowiązane jest rozliczyć otrzymaną subwencję finansową poprzez złożenie oświadczenia w przedmiocie rozliczenia subwencji finansowej.

  • 1
  • 2

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.204.185.54
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!