PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl


25 tys. z 75 tys. MŚP podpisała już umowy o zarządzanie PPK

25 tys. z 75 tys. MŚP podpisała już umowy o zarządzanie PPK
Fot.Shutterstock
  • Autor: PAP
  • Dodano: 07 paź 2020 08:43

Już 25 tys. z 75 tys. firm małych i średnich firm, które jesienią br. mają wprowadzić Pracownicze Plany Kapitałowe, podpisała umowy o zarządzanie - powiedział PAP wiceprezes Polskiego Funduszu Rozwoju Bartosz Marczuk. Szacuje, że partycypacja pracowników małych i średnich firm w PPK wyniesie ok. 35-40 proc.

Wiceprezes przypomniał, że 27 października br. mija termin podpisywania umów o zarządzanie PPK dla firm z II fali (zatrudniających od 50 do 249 pracowników) oraz III fali (zatrudniających od 20 do 49 osób). Wskazał też, że do 10 listopada firmy te mają obowiązek podpisania umowy o prowadzenie z pracownikami. Po zawarciu tych umów na rachunki uczestników PPK trafią pierwsze wpłaty.

Wskazał też, że tzw. "średniaki z II fazy" miały przystąpić do PPK już wiosną tego roku, ale ze względu na epidemię koronawirusa termin przesunięto "To oznacza, że teraz jesienią będzie przystępowało do PPK ok. 75 tys. przedsiębiorstw" - powiedział. Zaznaczył również, że do tej pory ok. 25 tys. firm, (czyli ok. 30 proc. wszystkich obecnie przystępujących) podpisało już umowy o zarządzanie.

Jego zdaniem zainteresowanie małych i średnich firm programem PPK jest duże, o czym świadczy m.in. frekwencja na szkoleniach organizowanych w poszczególnych województwach, a także liczba telefonów do PFR z pytaniami. "Jeszcze 3-4 tygodnie temu było ich ok. 40 dziennie a obecnie ponad 200" - powiedział. Zapewnił, że dzięki akcjom edukacyjno-informacyjnym prowadzonym przez wiele miesięcy oraz kampanii medialnej, wszyscy przedsiębiorcy, którzy ustawą o PPK zobowiązani są do wejścia do systemu, powinni mieć świadomość zbliżających się terminów. Zaznaczył również, że wszystkie z ok. 350 tys. przedsiębiorstw, które skorzystały z Tarczy Finansowej PFR dla Małych i Średnich firm, otrzymały dodatkową informację o PPK za pośrednictwem banków. - Wykorzystaliśmy tutaj kanał bankowy, dzięki uprzejmości banków, do komunikacji z przedsiębiorcami wysyłając do nich list o obowiązkach wynikających z Tarczy oraz PPK - mówi Marczuk.

Wiceprezes zaznaczył, że skala obecnego etapu wdrażania programu w firmach jest znacznie większa niż w pierwszym etapie, gdy do PPK przystępowały najwięksi przedsiębiorcy. Wówczas - jak wskazał - było ich ok. 4 tys. a teraz 75 tys. Przyznał, że tak duża liczba przystępujący może być wyzwaniem np. dla instytucji zarządzających funduszami PPK, które będą musiały przygotować i podpisać mnóstwo dokumentów. Dodał jednak, że obecnie znajomość działania programu zarówno wśród pracodawców jak i pracowników jest znacznie większa niż np. półtora roku temu, gdy wchodziła I faza firm. "PPK nie budzi już takich emocji, mamy poprzecierane ścieżki" - powiedział.

  • 1
  • 2

WSZYSTKIE KOMENTARZE (1)

  • jarek 2020-10-14 19:16:45
    No i w końcu i moje firma będzie działała z ppk, z czego z chęcią skorzystam, bo jak mogę odkładać z pomocą pracodawcy to czemu nie. Samodzielnie chcąc tyle samo odłożyć musiałbym głębiej sięgnąć do kieszeni co miesiąc

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.89.87.12
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!