PARTNERZY PORTALU


GUS: Poprawiły się nastroje konsumentów

  • Autor: PAP
  • Dodano: 22 cze 2012 14:37

Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej w czerwcu 2012 r. poprawił się o 0,8 pkt. proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca i wyniósł minus 28,5 pkt. proc. - podał w piątek GUS w komunikacie.

Poziom tego wskaźnika jest niższy o 3,0 pkt proc. od wyniku z czerwca poprzedniego roku.

"Niewielka poprawa bieżącego wskaźnika ufności konsumenckiej w czerwcu 2012 r., podobnie jak w poprzednim miesiącu, spowodowana została pozytywnymi tendencjami ocen większości badanych czynników. W czerwcu zanotowano przede wszystkim mniej negatywne oceny zaistniałych zmian w sytuacji ekonomicznej kraju (poprawa ocen o 3,8 pkt proc.). Poprawiły się także, podobnie jak w poprzednim miesiącu, oceny oczekiwanych zmian w sytuacji finansowej gospodarstw domowych (o 1,2 pkt proc.) oraz sytuacji ekonomicznej kraju (poprawa ocen o 0,7 pkt proc.). Nieznacznie negatywny wpływ na tendencje konsumpcji indywidualnej miały oceny dokonywania ważnych zakupów dla gospodarstw domowych (pogorszenie ocen o 1,0 pkt proc.) oraz zaistniałych zmian w sytuacji finansowej gospodarstw domowych (pogorszenie ocen o 0,6 pkt proc.)" - napisał GUS.

Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej, pogorszył się w czerwcu 2012 r. w stosunku do poprzedniego miesiąca o 1,6 pkt proc. i ukształtował na poziomie minus 35,3 pkt proc. Wartość tego wskaźnika była niższa niż przed rokiem o 6,7 pkt proc.

Biura do wynajęcia. Zobacz oferty na PropertyStock.pl

"Niekorzystny kierunek zmian wyprzedzającego wskaźnika ufności konsumenckiej, w porównaniu do poprzedniego miesiąca, spowodowany został głównie przez znaczne pogorszenie się ocen oczekiwanych zmian w poziomie bezrobocia w kraju (o 7,8 pkt proc.), a także ocen dotyczących perspektyw oszczędzania pieniędzy (o 0,5 pkt proc.)" - napisał GUS.

GUS podał, że z danych kwartalnych wynika, iż w II kwartale 2012 r. nastroje konsumenckie społeczeństwa ukształtowały się na poziomie zbliżonym do poprzedniego kwartału oraz niższym niż w II kwartale 2011 r.

Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej w II kwartale 2012 r. ukształtował się na poziomie minus 29,3 pkt proc. i był niższy o 0,3 pkt proc. od wyniku z poprzedniego kwartału oraz o 3,0 pkt proc. niż w analogicznym kwartale poprzedniego roku.

Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej w II kwartale 2012 r. poprawił się o 0,7 pkt proc. w stosunku do poprzedniego kwartału i ukształtował na poziomie minus 34,6 pkt proc. Poziom tego wskaźnika w porównaniu do II kwartału 2011 r. był niższy o 5,9 pkt proc.


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.172.223.30
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Property News

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!