PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl


Mastercad: Aż 9 na 10 płatności kartą realizowanych jest zbliżeniowo

Mastercad: Aż 9 na 10 płatności kartą realizowanych jest zbliżeniowo
Fot. Shutterstock
  • Autor: PAP
  • Dodano: 28 maj 2020 16:35

W pierwszym kwartale w Polsce 9 na 10 płatności kartą realizowanych było zbliżeniowo. Zdecydowana większość użytkowników kart uważa taką formę rozliczeń za korzystną dla zdrowia i higieny - poinformował w czwartek Mastercard w komunikacie.

Mastercard podał, że w Polsce skłonność do płatności zbliżeniowych jest wyższa niż średnia europejska, gdzie udział ten wyniósł 78 proc. Dodatkowo podniesiono limit kwoty takiej płatności z 50 zł do 100 zł, co pozytywie oceniło według operatora 68 proc. użytkowników kart.

"Polscy konsumenci z dużym entuzjazmem podchodzą do płatności zbliżeniowych. Umożliwiając podniesienie limitu płatności bez PIN, Mastercard pomaga im zadbać o zdrowie w czasie pandemii, ale też dodatkowo zwiększa ich wygodę w czasie zakupów" - powiedział Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny na Polskę, Czechy i Słowację w Mastercard Europe.

"Już wszystkie terminale płatnicze w Polsce obsługują technologię zbliżeniową. Dzięki temu konsumenci mogą dziś powszechnie korzystać z tej bezpiecznej formy płatności bezgotówkowych, która nie wymaga podawania z rąk do rąk nie tylko gotówki, ale również karty płatniczej" - dodał. Mastercard poinformował, że 90 proc. badanych użytkowników zgodziło się, że są one bardziej higieniczne, a 85 proc. uważa, że to bezpieczniejsza metoda płatności niż gotówka.

"Dla 70 proc. spośród nich to pierwszy wybór przy płaceniu za zakupy w czasie epidemii Covid-19, a 54 proc. przyznaje, że to aktualna sytuacja zachęciła ich do częstszego płacenia zbliżeniowo" - napisano w komunikacie. Dodano, że 89 proc. badanych zapowiada dalsze korzystanie z płatności bezdotykowych, nawet po zakończeniu pandemii.

Zdaniem Mastercard wśród polskich konsumentów najpopularniejszą metodą płatności zbliżeniowych pozostaje wciąż użycie plastikowej karty debetowej lub kredytowej (96 proc.), 36 proc. ankietowanych deklaruje korzystanie z płatności telefonem, a 2 proc. z urządzeń "ubieralnych" (wearable), takich jak inteligentny zegarek czy opaska fitness.

Operator kart wskazał, że "4 na 5 polskich konsumentów deklaruje, że zmieniło kartę, której używa najczęściej, aby mieć możliwość płacenia zbliżeniowo, z kolei 95 proc. badanych uważa, że przestawienie się na płatności zbliżeniowe jest łatwe".

EEC On-line

Retransmisja sesji:

EEC Online - Sesja: Rynek nieruchomości komercyjnych – koniunktura, inwestycje, klient


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.62.151
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!