PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl


Nastroje firm i konsumentów coraz lepsze

Nastroje firm i konsumentów coraz lepsze
shutterstock
  • Autor: PAP
  • Dodano: 22 lip 2020 14:17

W lipcu wszystkie sektorowe wskaźniki nastrojów w biznesie poprawiły się, wzrastały zarówno wszystkie wskaźniki oceny sytuacji bieżącej, jak i oczekiwań - komentuje środowe dane GUS Grzegorz Ogonek z Santander Bank Polska. Jak dodaje, nastroje konsumentów również poprawiły się w każdym aspekcie.

Główny Urząd Statystyczny podał w środę, że w lipcu odnotowano poprawę zarówno bieżących, jak i przyszłych nastrojów konsumenckich. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, wyniósł -13,4 i był o 6,0 pkt proc. wyższy w stosunku do poprzedniego miesiąca.

Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej, wzrósł o 10,3 pkt proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca i ukształtował się na poziomie -13,6.

"W lipcu wszystkie sektorowe wskaźniki nastrojów w biznesie poprawiły się, wzrastały zarówno wszystkie wskaźniki oceny sytuacji bieżącej, jak i oczekiwań. W przemyśle indeks oczekiwań wspiął się już do poziomu sprzed pandemii" - przekazał w środowym komentarzu Ogonek.

Jak zauważa, około 40 proc. firm przemysłowych wskazywało pandemię jako źródło poważnych konsekwencji lub wręcz zagrożenia stabilności ich biznesu (40,3 proc. w lipcu wobec 42,9 proc. w czerwcu), przy czym w sektorze gastronomiczno-hotelarskim odsetek ten spadł w lipcu do 51 proc. z 75,4 proc. Roczna zmiana aktywności zakupowej i nowych zamówień wyniosła od -11 do -15 proc. w przemyśle, budownictwie i handlu detalicznym w porównaniu do zakresu od -22 do -37 proc. w kwietniowej ankiecie, wyznaczającej dołek.

Zdaniem Ogonka, lipcowy zbiór wskaźników koniunktury wspiera nadzieje na V-kształtne odbicie gospodarki.

"Nastroje konsumentów również poprawiły się w każdym aspekcie. Opinie na temat bieżącej i przyszłej własnej sytuacji finansowej oraz oceny ogólnej sytuacji gospodarczej są już mniej negatywne niż w poprzednich kryzysach" - napisał.

Jego zdaniem, konsumenci są już również bardziej niż w tamtych okresach otwarci na dokonywanie dużych zakupów. "Jednak wyniki badania wskazują też na silną i rosnącą skłonność do oszczędzania, która może niebawem wypłaszczyć odbicie sprzedaży detalicznej, po tym jak odłożony popyt skumulowany w czasie zamknięcia gospodarki już się zrealizuje" - czytamy.

EEC On-line

Retransmisja sesji:

EEC Online - Sesja: Rynek nieruchomości komercyjnych – koniunktura, inwestycje, klient


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 75.101.173.236
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!