PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl


Skutki pandemii odczuwa 68 proc. firm w Polsce

Skutki pandemii odczuwa 68 proc. firm w Polsce
Fot. Shutterstock
  • Autor: PAP
  • Dodano: 12 paź 2020 13:21

Ponad połowa przedstawicieli biznesu w Polsce jest zaniepokojona tegorocznymi wynikami swoich firm, a 68 proc. uważa, że skutki pandemii są dotkliwe dla przedsiębiorstw - wynika z badania Kantar Global Business Compass.

Według badania przedstawiciele biznesu w Polsce obawiają się głównie recesji, skutków finansowych, a także opóźniania ważnych decyzji biznesowych. "Ponad 80 proc. przedsiębiorców deklaruje, że ich firmy ucierpiały z powodu lockdownu na początku pandemii, obecnie ten wskaźnik nieco spadł, ale cały czas 68 proc. respondentów stwierdza, że skutki pandemii są dotkliwe dla ich firm" - czytamy w poniedziałkowym komunikacie.

Jak wskazano, 55 proc. przedstawicieli biznesu w Polsce "jest zaniepokojonych wynikami firm w 2020 r.".

Respondenci w Polsce nieco niżej oceniają finansową pomoc państwa niż średnio we wszystkich badanych państwach - 21 proc. pozytywnych ocen w Polsce wobec 29 proc. globalnie. Ponadto, 32 proc. uważa, że pomoc państwa jest niewystarczająca (20 proc. globalnie).

Autorzy badania zwrócili uwagę, że polscy przedstawiciele firm częściej (44 proc.) niż globalni (19 proc.) podejmowali działania zmierzające do zmiany produkcji na lepiej dostosowaną do nowych warunków rynkowych. Ponad połowa z nich wykorzystała nowe rozwiązania e-commerce (56 proc.). "To wynik porównywalny z globalnym" - wskazano.

Natomiast znacznie częściej niż globalnie firmy w Polsce decydowały się wstrzymać inwestycje: odpowiednio 51 proc. i 40 proc. lub zredukować aktywność marketingową (62 proc. w Polsce wobec 37 proc. globalnie).

Pomimo odczuwanych skutków biznesowych pandemii, przedstawiciele firm w Polsce rzadziej niż globalnie interesują się nowymi zachowaniami konsumenckimi i zmianami wzorców konsumpcji - odpowiednio 49 proc. i 74 proc.

"Tylko 67 proc. respondentów z Polski uważa, że zwyczaje konsumenckie zmieniają się pod wpływem pandemii, globalnie uważa tak 90 proc. badanych" - wyjaśniono. Zdaniem autorów badania brak wiedzy o konsumencie i relatywnie niższa niż na świecie chęć do zdobycia o nim wiedzy to jak "zbicie termometru", by poradzić sobie z wysoką gorączką.

Badacze stwierdzili, że biznes w Polsce jest przygotowany na zmiany i nie brakuje tu odważnych posunięć, "jednak zdecydowanie częściej tej pozytywnej energii powinna towarzyszyć wiedza i analiza postaw konsumenckich".

Badanie Kantar Global Business Compass ma na celu określenie, jak firmy radzą sobie w sytuacji pandemii i jest biznesową wersją projektu Covid Barometer, który Kantar realizuje globalnie wśród konsumentów od początku pandemii. Tym razem sondażowi poddano zarówno globalne, jak i lokalne firmy. W połowie 2020 roku przebadano 4500 respondentów w 70 krajach. W Polsce przeprowadzono 94 wywiady. 


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.234.207.100
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!