PARTNERZY PORTALU


2020 w hotelach: Które segmenty poradziły sobie lepiej w czasach pandemii

2020 w hotelach: Które segmenty poradziły sobie lepiej w czasach pandemii
Cykl inwestycji trwa dłużej niż przewidywany czas wyjścia z pandemii, można już zatem planować nowe inwestycje – uważa Jacek Tokarski, partner w Hotel Professionals.
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 28 sty 2021 11:43

W raporcie „Raport Roczny 2020. Rynek hotelowy w największych miastach w Polsce.” eksperci Hotel Professionals wskazują, że pomimo niezwykle trudnej i bezprecedensowej sytuacji na rynku hotelowym są pewne segmenty, które poradziły sobie lepiej w obliczu pandemii. Są to hotele pozycjonujące się w kategorii economy i midscale oraz obiekty z pokojami przeznaczonymi na dłuższy pobyt. Natomiast pod względem lokalizacji, zdecydowanym liderem były hotele zlokalizowane w miejscowościach typowo wypoczynkowych.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 28 sty 2021 11:43

Przez większą część 2020 roku rynek hotelowy z powodu restrykcji rządowych związanych z pandemią był w dużej mierze zamrożony. Dotyczy to zarówno Polski, jak i większości rynków europejskich. Dane rynkowe dotyczące popytu wskazują jednak, że w obliczu pandemii pewne segmenty sektora hotelowego były bardziej odporne niż inne.

Jak podkreślają analitycy Hotel Professionals, zarówno w Polsce, jak i na większości rynków europejskich hotele z niższych segmentów (economy i midscale) zanotowały szybsze odbicie w miesiącach bezpośrednio po pierwszym lockdownie w porównaniu z hotelami z segmentów upscale i luxury. Obiekty z tych segmentów z reguły odnotowywały również mniejsze spadki obłożenia, niż hotele z segmentów wyższych.

- W dobie sprzed pandemii sygnalizowaliśmy, że na wybranych rynkach jest niedobór dobrej jakości nowych markowych obiektów hotelowych pozycjonujących się w segmencie economy i midscale, które byłyby dobrym uzupełnieniem już istniejącej podaży hotelowej i niedługo po pandemii spodziewamy się tych samych braków w podaży. Ponieważ cykl inwestycji trwa dłużej niż przewidywany czas wyjścia z pandemii, można już planować nowe inwestycje – komentuje Jacek Tokarski, partner w Hotel Professionals.

Z raportu wynika, że kolejnym takim segmentem są apartamenty serwisowane tzw. „serviced apartments” (w tym przeznaczone na najem długoterminowy tzw. extended-stay). Dane rynkowe z  Europy Zachodniej, gdzie sektor ten jest dobrze rozwinięty, wskazują na to, że obiekty z ofertą pokoi przeznaczonych na dłuższy pobyt okazały się bardziej odpornym sektorem w porównaniu z tradycyjnymi hotelami. W przypadku pobytów długoterminowych sprawdziły się  większe rozmiary pokoi z dodatkowymi udogodnieniami, takimi jak aneksy kuchenne. Eksperci Hotel Professionals prognozują, że trend ten się utrzyma i podkreślają, że w Polsce sektor ten jest w początkowej fazie rozwoju, a na chwilę obecną brakuje sieciowych obiektów extended-stay i serviced apartments, co daje możliwość inwestorom wejścia w tą niszę.

Dodatkowo, według Hotel Professionals tegoroczne wakacje pokazały, że pomimo trwającej epidemii popyt na usługi hotelowe ze strony krajowych turystów wypoczynkowych jest silny. Trend spędzania wakacji oraz długich weekendów w kraju zaczął się umacniać w ostatnich latach, co również miało swoje odzwierciedlenie w tym roku w miesiącach luzowania restrykcji.

Przy tym trzeba jednak zaznaczyć, że pomimo iż segmenty te poradziły sobie lepiej nie oznacza, że 2020 rok był pomyślny, wręcz przeciwnie. Pandemiczny rok spowodował niespotykaną w historii hotelarstwa sytuację - w związku z zakazami administracyjnymi hotele przez większą część roku nie mogły przyjmować gości, a obłożenie często spadało poniżej progu rentowności, a chwilami do zera.


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.236.175.108
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!