PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl


32 tys. pracowników amerykańskich linii lotniczych na przymusowych bezpłatnych urlopach

32 tys. pracowników amerykańskich linii lotniczych na przymusowych bezpłatnych urlopach
Shutterstock
  • Autor: PAP
  • Dodano: 02 paź 2020 08:19

Linie lotnicze United Airlines oraz American Airlines wysłały od czwartku na przymusowy bezpłatny urlop łącznie 32 tys. pracowników. Ich powrót do pracy przewoźnicy uzależniają od dalszej pomocy rządowej, która skończyła się z początkiem października.

"Do 13 tys. członków naszej rodziny - dziękujemy za poświęcenie i liczymy, że niedługo wrócicie" - wiadomość o takiej treści wysłały w środę wieczór United Airlines do części swoich pracowników. Podobne komunikaty do 19 tys. zatrudnionych wystosowały American Airlines.

Giganci branży lotniczej warunkują przywrócenie pracowników od przegłosowania w Kongresie pakietu pomocowego dla gospodarki. Szef American Airlines Doug Parker powiedział, że w takim przypadku przymusowe urlopy zakończą się w kilka dni. Wezwał do wywierania presji na polityków w tej sprawie.

Cztery największe amerykańskie linie lotnicze zobowiązały się w kwietniu, że nie będą zwalniać pracowników do końca września. W zamian uzyskały federalne kredyty, by zapewnić im wypłaty. American Airlines otrzymały 5,8 mld USD, Delta 5,4 mld USD, United Airlines 5 mld USD, a Airlines 3,3 mld USD.

Od kilku miesięcy między Kongresem i amerykańskim rządem trwają negocjacje dotyczące nowego pakietu pomocowego dla gospodarki. Do tej pory nie doszło do wielkiego przełomu - główną kwestią sporną między Republikanami i Demokratami pozostaje kwota pakietu.

Do rządowego wsparcia dla linii lotniczych wzywa szefowa związku zawodowego stewardes Sara Nelson, która wskazuje, że przymusowy urlop to znaczny problem dla kilkudziesięciu tysięcy osób. "Ci ludzie nie wiedzą, z czego zapłacić czynsz, wyżywić rodziny czy pokryć koszty leków czy opieki medycznej" - mówi.

Nelson tłumaczy, że pracownicy branży lotniczej byli na wiosnę "na pierwszej linii frontu epidemii". "Wykonaliśmy, co do nas należało, by utrzymać naszą gospodarkę i kraj w trakcie pandemii" - dodaje.

Pandemia koronawirusa spowodowała bezprecedensowy kryzys branży lotniczej. We wrześniu - jak podaje portal radia NPR - liczba pasażerów zmniejszyła się w USA w porównaniu z poprzednim rokiem o 70 proc. w ruchu wewnętrznym i o 84 proc. w ruchu międzynarodowym. Liczbę lotów ograniczono o ponad połowę. Największe firmy każdego miesiąca generują razem straty wysokości 5 mld USD.

Nie wszystkie amerykańskie linie lotnicze decydują się na wysyłanie swoich pracowników na przymusowe urlopy. Nie zdecydowały się na to Southwest i Delta. W pierwszej z tych firm ok. 17 tys. pracowników zgodziło się na obniżenie pensji do końca 2020 roku, w drugiej na podobne rozwiązanie zdecydowało się 40 tys. zatrudnionych.


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.238.62.144
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!