PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl


Airbnb tworzy fundusz w wysokości 10 mln dolarów na rzecz wynajmujących

Airbnb tworzy fundusz w wysokości 10 mln dolarów na rzecz wynajmujących
Fot. Shutterstock, East pop
  • Autor: PAP
  • Dodano: 31 mar 2020 17:29

Platforma Airbnb przeznaczy 250 mln dolarów na rekompensaty dla właścicieli lokali za rezerwacje odwołane ze względu na pandemię Covid-19. Klienci, którzy odwołali podróże zaplanowane w okresie od 14 marca do 31 maja, mają otrzymać pełen zwrot kosztów.

Specjalizująca się w pośredniczeniu w wynajmie krótkoterminowym platforma Airbnb chce w ten sposób wesprzeć współpracującym z serwisem właścicielom lokali, którzy stracili dochody z racji licznie odwoływanych rezerwacji. W praktyce oznacza to, że jeśli klient z powodu pandemii koronawirusa będzie zmuszony odwołać pobyt zaplanowany w okresie między 14 marca a 31 maja, Airbnb wypłaci wynajmującemu 25 proc. kosztów odwołania rezerwacji.

Firma zapowiedziała, że rozwiązanie do będzie obowiązywało wstecznie dla wszystkich odwołanych w tym okresie rezerwacji.

Spółka ustanowiła również fundusz w wysokości 10 mln dolarów na rzecz tych wynajmujących, którzy w czasie współpracy z Airbnb uzyskali status "super-gospodarzy" lub "doświadczonych gospodarzy". Milion dolarów na rzecz funduszu przekazali pracownicy platformy, a kolejne 9 mln współzałożyciele Airbnb: Joe Gebbia, Brian Chesky i Nate Blecharczyk. Z początkiem kwietnia wynajmujący będą mogli ubiegać się o granty w wysokości 5 tys. dolarów. Także najemcy, którzy będą chcieli sami wesprzeć gospodarzy, już wkrótce będą mogli opłacić rezerwacje bezpośrednio na konto wynajmującego.

Jak dotąd zgodnie z polityką Airbnb najemcy mogli odwołać rezerwację w ciągu 48 godzin od jej złożenia bez ponoszenia żadnych kosztów. Jeśli zdecydowali się zrezygnować z przyjazdu w późniejszym terminie, to, czy i ile dostaną z powrotem pieniędzy zależało od decyzji wynajmującego i od tego, czy zawierając umowę z platformą postanowił on stosować surową, czy też elastyczną politykę zwrotów.

Airbnb zdecydowało się uelastycznić regulacje w związku z rozprzestrzenianiem się koronawirusa SARS-CoV-2 powodującego chorobę Covid-19.

Już wcześniej firma zagwarantowała pełen zwrot kosztów rezerwacji wszystkim, którzy mieli jechać do Chin, Korei Południowej i Włoch, tj. do krajów, które w pierwszej kolejności doznały epidemii koronawirusa. Teraz serwis ogłosił, że także klienci, którzy musieli zrezygnować z wyjazdów w terminie od 14 marca do 31 maja, otrzymają zwrot kosztów lub kupon na wyjazd w innym terminie. Ta deklaracja spotkała się z konsternacją ze strony wynajmujących.

"Uznaliśmy, że musimy umożliwić naszym klientom odwołanie rezerwacji oraz pełen zwrot poniesionych kosztów, w tym prowizji pobieranych przez Airbnb. Chcieliśmy zaznaczyć, że to nie jest decyzja biznesowa, ale podyktowana koniecznością ochrony zdrowia. Choć uważam, że postąpiliśmy słusznie, stawiając na pierwszym miejscu konieczność ochrony zdrowia i bezpieczeństwa naszych klientów, jest mi przykro, że musieliśmy podjąć tę decyzję bez konsultacji z wami, czyli naszymi partnerami. Zdajemy sobie sprawę z tego, że mogliśmy postąpić lepiej" - napisał we wtorek w liście do współpracujących z platformą właścicieli lokali szef Airbnb Brian Chesky.

EEC On-line

Retransmisja sesji:

EEC Online - Sesja: Rynek nieruchomości komercyjnych – koniunktura, inwestycje, klient


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.206.187.81
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!