PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl


Branża spotkań, turystyka, hotele i restauracje nie wyjdą z kryzysu przed marcem

Branża spotkań, turystyka, hotele i restauracje nie wyjdą z kryzysu przed marcem
Hotele desperacko szukają pomysłów na to, by przetrwać, i nie zamykać obiektu - mówi Łukasz Adamowicz, wiceprezes grupy BFC, wiceprezes Stowarzyszenia Organizatorów Incentive Travel, członek Rady Przemysłu Spotkań i Wydarzeń.
  • Autor: PropertyNews.pl/GK
  • Dodano: 18 lis 2020 12:53

Według badania Pracodawców RP w czwartym kwartale br. 51 proc. firm będzie ograniczać kadry. - Już 31 października w branży eventowej posypały się zwolnienia. Od miesiąca tak naprawdę jesteśmy w lockdownie, ponieważ hotele na podróżach służbowych, restauracje na wynosach i spotkania biznesowe dla pięciu osób - to zaledwie 10 proc. możliwości tych branż - mówi Łukasz Adamowicz, wiceprezes Stowarzyszenia Organizatorów Incentive Travel, członek Rady Przemysłu Spotkań i Wydarzeń.

  • Autor: PropertyNews.pl/GK
  • Dodano: 18 lis 2020 12:53

Branże zamknięte: wydarzeń, targów i spotkań, gastronomii, fitnessu i hoteli się zjednoczyły. Waszą petycję podpisało już ponad 2 tys. osób. Na chcecie zwrócić uwagę? 

Łukasz Adamowicz, wiceprezes grupy BFC, wiceprezes Stowarzyszenia Organizatorów Incentive Travel, członek Rady Przemysłu Spotkań i Wydarzeń: Marcowa pomoc była skierowana do całego rynku, tymczasem pewne obszary gospodarki są mocniej dotknięte od innych. Celem tej petycji jest przedstawienie naszych postulatów, które wydają się zbieżne z tzw. dziesiątką premiera Morawieckiego, choć muszę dodać że brakuje nam szczegółów, a wiadomo, że często tkwi w nich diabeł. Chcemy też pokazać zarówno decydentom, jak i społeczeństwu, że pomoc na poziomie całej gospodarki nie pomoże turystyce, hotelom, przemysłowi spotkań czy biurom turystyki biznesowej, ponieważ skala spadków i długość trwania kryzysu jest zupełnie inna w tych obszarach.

Nastroje w tych sektorach zbadali ostatnio Pracodawcy RP.

Tak. Centrum Monitoringu Sytuacji Gospodarczej działające przy Pracodawcach RP opublikowało wyniki kolejnej edycji badania „Sytuacja Ekonomiczna Przedsiębiorstw w czasach koronawirusa”. Aż 22, 7 proc. respondentów reprezentowało firmy z branży „turystyka, hotele i restauracje”. Stanowili najliczniejszą grupę badanych. Ocena kondycji ich biznesów w skali od 0 do 10 wyniosła 2,4. Jest to drugi najniższy rezultat w czasie pandemii. Dla porównania – przedsiębiorcy reprezentujący usługi dla ludności ocenili swoją kondycję na 4,3, a przedstawiciele handlu na 6,0. To pokazuje, że kryzys należy rozpatrywać w kategoriach sektorowych. 

Który postulat można nazwać kluczowym? 

Na pewno umorzenie wiosennych dotacji PFR-u. Poza tym potrzebny jest drugi na nie nabór. Pod tym względem pomysł pokrycia 70 proc. kosztów stałych wydaje się dobrym rozwiązaniem. 

Z tym że ten mechanizm ma objąć tylko małe i średnie firmy? 

Tak, ale prawie 99 proc. biznesów w naszych branżach to nie są duże organizacje. Bardzo ważne jest również dofinansowanie miejsc pracy. Zwolnienie z ZUS-u i postojowe już nie wystarczy. Utrata kadr jest dramatem, więc liczymy na powrót do rozwiązań marcowych – dofinansowanie obniżonego do 80 proc. czasu pracy lub 50-procentowe przestojowe. 

Co z kredytami? 

Tak, to jest nadal nierozwiązany problem – uruchomienie płynności kredytowej, głównie dla firm scenotechnicznych, autokarowych czy agencji eventowych. Wciąż nie mogą one dostać kredytu obrotowego w żadnym z banków. Szukamy jakiegoś mechanizmu, który zgasi czerwoną lampkę w bankach i pozwoliłby dopłynąć tym firmom do końca kryzysu. 

  • 1
  • 2

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.153.39.7
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!