PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

Condo, mikro, apart. Nieważne jaki, byle zarabiał

Sesja „Apartamenty inwestycyjne. Inwestor chce spać spokojnie – rynek apartamentów inwestycyjnych w Polsce”, Property Forum 2019
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 27 wrz 2019 09:48

W kurortach można przebierać w apartamentach. Dla inwestora nie ma znaczenia, czy to jest condo, aparthotel, lokal użytkowy czy mieszkalny. Liczy się zysk. Z kolei w dużych miastach ten sektor dopiero się rodzi. Najbardziej rozwinięty jest rynek transakcyjny, gdzie główną rolę grają fundusze. Jednak czasy szybkich zwrotów z inwestycji już minęły – wszyscy będą musieli być bardziej selektywni. Do takich m.in. wniosków doszli prelegenci sesji „Apartamenty inwestycyjne. Inwestor chce spać spokojnie – rynek apartamentów inwestycyjnych w Polsce”.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 27 wrz 2019 09:48

Inwestor chce spać spokojnie, ale kim on jest?

- Mówimy o inwestorach indywidualnych, którzy szukają na przykład mieszkania na wynajem. Jest też możliwość inwestowania w pokoje hotelowe. Z drugiej strony mamy fundusze inwestycyjne, które miałyby kupować całe budynki i czekają na odpowiedni wolumen, by wejść do Polski – wylicza Przemysław Chimczak, CEO, architekt, specjalista ds. colivingów i wynajmu, Think Co. Real Estate Research Lab.

Najbardziej rozwiniętym i profesjonalnym segmentem w Polsce jest rynek transakcyjny, gdzie duże fundusze kupują konkretny projekt hotelowy, a często cały pakiet kilku obiektów. W dużych miejscowościach – Warszawie i innych miastach biznesowych, to jest najczęstsza forma komercjalizacji projektu. 

Przebierać w apartamentach 

Rynek apartamentów inwestycyjnych jest różnorodny i składa się z wielu segmentów. Stopień ich nasycenia i rozwoju zależy m.in. od lokalizacji.

– W kurortach i miejscowościach turystycznych można przebierać w apartamentach. Na całym polskim wybrzeżu wciąż powstają nowe projekty. Bardzo wielu deweloperów zostało hotelarzami. Oczywiście jest to częściowo alternatywna forma finansowania całej budowy. Jednak rynek coraz bardziej się profesjonalizuje, ma swoją fazę dojrzałości – ocenia Rafał Abramczyk, prezes zarządu hotelAG.

Z kolei w przypadku obiektów biznesowych mówimy o dużych miastach, gdzie mamy do czynienia z klientem biznesowym. Jest to sektor dopiero rodzący się.

- W takie inwestycje o wiele bardziej wierzę. One się zawsze obronią ze względu na dobre miejsce, ale muszą też być dobrze skrojone, zaprojektowane i dostosowane do miejsca. Ważną kwestią jest to, czy będzie to obiekt niezależny czy działający pod międzynarodową siecią hotelową. Nie wszystkie sieci akceptują system rozproszonej własności. Jest zatem ogromne pole do działania – uważa Rafał Abramczyk. 

Condo, mikro czy apart 

Dla inwestora nie ma znaczenia czy to jest condo, aparthotel, lokal użytkowy czy mieszkalny. Najważniejszy jest zwrot z inwestycji.

- Rynek najmu mieszkaniowego rozwija się w tempie 15-20 procent rocznie. Tymczasem segment condo i mikroapartamentów może się pochwalić wzrostem ok. 50 proc., bo ma niską bazę. Kiedyś nie było tego typu inwestycji, bo deweloperzy spokojnie sobie radzili z pozyskaniem działek pod mieszkaniówkę. W momencie gdy zaczęły się problemy, m.in. z dostępnością gruntów, ten segment zaczął rosnąć. Wkroczył do dużych miast. Mzuri też zaczęło w niego inwestować, bo z perspektywy najemcy długoterminowego w Warszawie czy gdziekolwiek w Polsce nie ma znaczenia, czy to jest lokal użytkowy, czy mieszkalny – tłumaczy Jan Dziekoński, prezes zarządu Mzuri.

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.227.249.234
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.