PARTNERZY PORTALU


Czas na sieci - wywiad z prezesem spółki Port-Hotel

Czas na sieci - wywiad z prezesem spółki Port-Hotel
  • Autor: Propertynews.pl
  • Dodano: 12 wrz 2012 10:12

Hotelarstwo jest czułym barometrem, wrażliwym na zmiany sytuacji politycznej i gospodarczej. Jeśli coś niepokojącego wydarzy się na świecie, biznes hotelowy, czy też szeroko pojęta branża turystyczna, odczują to najszybciej - mówi w rozmowie z portalem Propertynews.pl Mirosław Moczarski, prezes zarządu Port-Hotel.

  • Autor: Propertynews.pl
  • Dodano: 12 wrz 2012 10:12

Jak ocenia Pan perspektywy rozwoju rynku hotelarskiego w Polsce?
Rynek hotelarski w Polsce nieustannie się zmienia i rozwija. Według danych GUS w ciągu 2011 roku liczba udzielonych noclegów w hotelach wzrosła o 8,9 proc. Turyści w ciągu 12 miesięcy wynajęli w tych obiektach 14,8 mln pokoi. Dla porównania, w krajach UE liczba gości hotelowych zwiększyła się o 3,8 proc.

Wzrósł też RevPAR - najważniejszy wskaźnik z punktu widzenia oceny sprzedaży. Wzrost ten sięgnął ponad 12 proc. Trend wzrostowy utrzymał się przez I półrocze tego roku i był stymulowany przez szereg czynników, w tym mistrzostwa Euro 2012.

W samym I kwartale, według statystyk GUS, liczba noclegów cudzoziemców w bazie noclegowej zwiększyła się o 12,6 proc. Brak jeszcze danych dotyczących II kwartału, ale wydaje się, że był lepszy. W konsekwencji zwiększa się liczba inwestycji hotelowych w toku, przybywa hoteli.

Wzrasta również liczba transakcji wśród właścicieli obiektów hotelowych. Ten rynek w Polsce nie jest dostatecznie rozwinięty w relacji do innych nieruchomości komercyjnych. Podaje się, że na sprzedaż wystawionych jest dziś ponad 250 obiektów noclegowych. Część to projekty nie do końca trafione. Pewne jest, że ich liczba wzrośnie i zależeć będzie od sytuacji gospodarczej.

Państwa inwestycje powstają we współpracy z międzynarodowymi korporacjami hotelarskimi. Czy trudno przekonać te sieci do inwestycji w Polsce?
Polska wciąż jest atrakcyjnym rynkiem dla międzynarodowych sieci. Spodziewana jest ekspansja obiektów sieciowych, które zapewniają przewidywalny produkt i dobrą jakość, co z punktu widzenia gościa hotelowego ma zasadnicze znaczenie.

Obecnie polski rynek charakteryzują dwa zjawiska: rosnący udział międzynarodowych sieci oraz to, że aktualnie promują one w Polsce przede wszystkim tańsze, głównie dwu- i trzygwiazdkowe hotele.

Udział liczby przedsięwzięć realizowanych lub planowanych pod międzynarodowymi markami hotelowymi zwiększa się wyraźnie w łącznej puli inwestycji hotelowych.

Według Hotel Guidebook 2011, na 41 hoteli, których budowa jest obecnie planowana w ośmiu największych polskich miastach, prawie 66 proc. będzie działać albo pod znaną marką albo będzie zarządzanych przez wyspecjalizowane firmy. Sieci wprowadzają na Polski rynek nie tylko znane już marki, ale też nowe produkty, choćby właśnie Hampton by Hilton.

Port-Hotel postawił właśnie na sieć Hilton.
Jako strategicznego partnera do współpracy przy realizacji naszych hoteli klasy ekonomicznej wybraliśmy Hilton Worldwide. Prowadziliśmy również rozmowy z innymi partnerami, m.in. z InterContinentalem czy Choice Hotel International. W mojej ocenie Hampton by Hilton to jeden z najlepszych produktów hotelowych tej klasy dostępnych na europejskim rynku. W tej chwili pod różnymi markami Hiltona realizowanych jest w Polsce sporo projektów, co najlepiej potwierdza zainteresowanie zagranicznych sieci naszym rynkiem.

Hotel, pensjonat, ośrodek wypoczynkowy - szukasz ciekawych ofert inwestycyjnych? Sprawdź PropertyStock.pl

Strefa premium - propertynews.pl

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU PROPERTYNEWS.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

WSZYSTKIE KOMENTARZE (1)

  • Mr.GoodKat 2012-09-14 21:23:36
    ŻYCZYMY BY POLSKIE INWESTYCJE HOTELOWE, TE PRZY KRUPÓWKACH I Z NAD MORZA MOGŁY BYĆ TAK ATRAKCYJNE TEŻ FINANSOWO, JAK OBIEKTY HOTELOWE Z NAD NIAGARY W KANADZIE.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.120.150
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Property News

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!