PARTNERZY PORTALU

Czas na transformacje. Im gorszy biurowiec, tym lepszy hotel

Czas na transformacje. Im gorszy biurowiec, tym lepszy hotel
Można dzisiaj dostrzec jeszcze większą presję na wejście do Warszawy, Krakowa czy Gdańska. Inwestorzy nadal wierzą, że te rynki jeszcze nie są rozwinięte, chociaż widać sporą ostrożność. - tłumaczy Jacek Tokarski, założyciel HIDA Hotel Investment & Development Advisory.
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 24 sty 2022 16:21

Starsze biurowce wypadają z rynku. Te w dobrych lokalizacjach szukają nowych funkcji. Sprawdza się zasada: im gorszy biurowiec, tym lepszy hotel. Układ korytarzowy z pokojami dla większości najemców jest przestarzały, ale za to w miarę łatwo go przerobić na hotel. Dlatego nie brakuje chętnych inwestorów na takie transformacje, nawet w miastach regionalnych - tłumaczy Jacek Tokarski, założyciel HIDA Hotel Investment & Development Advisory.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 24 sty 2022 16:21
  • Sieci bardzo przychylnie patrzą na miejscowości wypoczynkowe, ponieważ ten sektor tak naprawdę dopiero niedawno zaczął się w Polsce tworzyć. Praktycznie go nie było. Sezonowość była tak silna, że właściwie nie dało się wyżyć tylko z wakacji.
  • Hotelarski rynek w kurortach był w złej kondycji przed pandemią. Jedyny ogólnopolski sukces odniosła sieć Hotele Gołębiewski oraz prekursorzy nowej fali condo – Arche i Zdrojowa Invest. Poza tym działała masa obiektów słabych, nijakich, hobbystycznych i małych, czyli niebankowalnych.
  • Można dzisiaj dostrzec jeszcze większą presję na wejście do Warszawy, Krakowa czy Gdańska. Inwestorzy nadal wierzą, że te rynki jeszcze nie są rozwinięte, chociaż widać sporą ostrożność.

Spodziewana fala bankructw na rynku hotelowym nie nadeszła, ale może za to na rynku transakcyjnym dużo się dzieje? 

Jacek Tokarski, założyciel HIDA Hotel Investment & Development Advisory: Na pewno nie brakuje graczy, który intensywnie szukają okazji. W związku z tym, że jest ciężko, próbują tanio kupić hotel. Jednak tych okazji wcale nie ma byt wiele, ponieważ wszyscy polują na obiekty w atrakcyjnych lokalizacjach. Tymczasem one były w świetnej kondycji przed pandemią. W końcu mieliśmy do czynienia z dekadą wzrostów w hotelarstwie. W kłopoty wpadły tylko te, które albo pechowo otworzyły się tuż przed pandemią, albo miały się otworzyć na początku lub w trakcie pandemii. 

Czy sieci hotelowe odwróciły się od miejskich, biznesowych modeli, kierując swoje zainteresowanie na kurorty? 

Ten trend rozwija się od kilku lat. Sieci bardzo przychylnie patrzą na miejscowości wypoczynkowe, ponieważ ten sektor tak naprawdę dopiero niedawno zaczął się w Polsce tworzyć. Praktycznie go nie było. Sezonowość była tak silna, że właściwie nie dało się wyżyć tylko z wakacji. Dziś sezon się rozciągnął. Statystyki pokazują, że dochód rozporządzalny się zwiększył, a liczba osób, które stać na częstsze wyjazdy jest znacznie większa niż dziesięć lat temu.

Hotel, pensjonat, ośrodek wypoczynkowy - szukasz ciekawych ofert inwestycyjnych? Sprawdź PropertyStock.pl

Strefa premium - propertynews.pl

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU PROPERTYNEWS.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.232.52.135
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

PARTNER SERWISU

  • partner serwisu

POPULARNE



Newsletter propertynews.pl

Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail
Property News

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!