Polska jest największym rynkiem hotelowym w Europie Środkowo-Wschodniej pod względem wolumenu transakcji inwestycyjnych i realizowanych projektów deweloperskich. O boomie świadczy planowana podaż obiektów hotelowych, które zapewnią w przyszłości ponad 10 tys. pokoi. Obecnie największa inwestycja jest realizowana w ramach kompleksu wielofunkcyjnego Warsaw Hub, gdzie powstają hotele: Crowne Plaza oraz Holiday Inn Express, które zostaną otwarte w 2020 r. i zaoferują łącznie 430 pokoi.

Debiuty na topie

Oprócz Crowne Plaza, do wejścia na polski rynek przygotowują się m.in. marki ekonomiczne, takie jak: a&oHotels&Hostels w Warszawie czy JO&JOE by AccorHotels w Krakowie. Zapowiadają się także brandy z segmentu upscale - Radisson Red w Krakowie i w Warszawie, czy Staybridge Suites by IHG w stolicy i w Gdańsku. Pojawią się również luksusowe Nobu w Warszawie i Autograph Collection by Marriott w Warszawie i Krakowie. Zgodnie z planami marki te pojawią się na polskim rynku do 2022 roku.

– Tak znaczący przyrost podaży nowych obiektów hotelowych, w stosunkowo krótkim czasie, nie pozostanie bez wpływu na wyniki operacyjne hoteli w perspektywie krótkookresowej, a w szczególności na wskaźniki obłożenia. Dotyczy to jednak tylko niektórych miast, które jednocześnie bardzo dynamicznie rozwijają się pod względem ekonomicznym – uważa Łukasz Bondyra, analityk ds. rynku hotelowego Cushman & Wakefield. Jak dodaje, dzięki możliwościom rozwoju działalności gospodarczej i sektora MICE oraz rosnącej atrakcyjności kraju jako destynacji turystycznej, równowaga między popytem a podażą na rynku hotelowym w Polsce powinna się utrzymać w dłuższym horyzoncie czasowym – mówi...

Hotel, pensjonat, ośrodek wypoczynkowy - szukasz ciekawych ofert inwestycyjnych? Sprawdź PropertyStock.pl

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU PROPERTYNEWS.PL