DoubleTree by Hilton ma wypłacić zaległe pensje pracownikom
Kelnerzy, pomoce kuchenne i kucharze, łącznie 250 osób zatrudnionych w DoubleTree by Hilton na umowy o dzieło dostanie wreszcie wypłaty. Hotel przekaże agencji pracy tymczasowej AG+ pieniądze, z których mają być wypłacone wynagrodzenia. Sprawą zajęła się też Państwowa Inspekcja Pracy - informuje radio Tok FM.
W całej sprawie chodzi także o warunki pracy zatrudnionych tymczasowo osób. Jak poinformowało radio TOK FM, ich pubikacje sprawiły, że sprawą zainteresowała się Okręgowa Inspekcja Pracy w Warszawie.
Właściciel hotelu DoubleTree by Hilton zapewnia, że wszystkie sprawy finansowe z agencją mają być uregulowane, ponieważ firmy podpisały odpowiednie porozumienie. Jak informuje radio, ostateczne porozumienie zakłada to, co hotel proponował na samym początku - wypłatę 3/4 kwoty umowy.
W odpowiedzi na powyższe informacje, redakcja propertynews.pl otrzymała oficjalne stanowisko hotelu DoubleTree by Hilton Hotel & Conference Centre Warsaw, następującej treści:
"DoubleTree by Hilton Hotel & Conference Centre Warsaw nawiązał współpracę z agencją pracy tymczasowej AG+ w maju tego roku. Przedmiotem umowy było zatrudnienie za pośrednictwem agencji pracowników, którzy zgodnie z zawartą umową mieli posiadać odpowiednie kwalifikacje, doświadczenie zawodowe i odbyć szkolenia prowadzone przez agencję AG+. Zgodnie z umową, agencja AG+ na własny koszt miała również wyposażyć wszystkich pracowników w odpowiednie uniformy.
Warunkiem koniecznym do podpisania przez hotel umowy było spełnienie przez agencję AG+ wymogu o zatrudnieniu pracowników na podstawie umowy o pracę. Agencja AG+ nie spełniła tego kluczowego warunku, zatrudniając pracowników na podstawie umów cywilnoprawnych. Co więcej, agencja AG+ oddelegowała pracowników nie posiadających odpowiedniego przeszkolenia i nie wyposażyła ich we wspomniane w umowie uniformy. W rezultacie pracownicy musieli nabyć je za własne pieniądze. Na tych podstawach hotel wypowiedział umowę agencji AG+ w trybie natychmiastowym.
DoubleTree by Hilton Hotel & Conference Centre Warsaw zwraca uwagę na wysoką jakość serwisu we wszystkich obszarach operacyjnych hotelu. Zgodnie z powszechnie przyjętą praktyką w branży hotelowej, outsourcing usług jest istotną częścią tego modelu biznesowego. Agencja AG+ jako firma outsourcingowa, była podmiotem umów cywilnoprawnych podpisywanych z pracownikami. W związku z tym, wszelkie kwestie związane z kodeksem pracy, również czas pracy i tryb zmian, powinny być egzekwowane przez agencję AG+.
- 1
- 2
WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)
Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.