PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl


Dramatyczny wynik krakowskiego lotniska. W kwietniu obsłużyło 52 pasażerów

Dramatyczny wynik krakowskiego lotniska. W kwietniu obsłużyło 52 pasażerów
Międzynarodowy Port Lotniczy Kraków-Balice, fot. Kraków Airport
  • Autor: PAP
  • Dodano: 04 maj 2020 17:34

52 pasażerów skorzystało w kwietniu tego roku z usług Międzynarodowego Portu Lotniczego Kraków-Balice. Z powodu epidemii koronawirusa terminal pasażerski pozostawał zamknięty dla normalnego ruchu pasażerskiego przez cały miesiąc.

"Od wielu lat na początku każdego miesiąca konsekwentnie i z dumą prezentowaliśmy statystyki i wydarzenia krakowskiego lotniska. Nikt w najczarniejszych scenariuszach nie spodziewał się, że przyjdzie taki dzień, gdy terminal zostanie zamknięty, loty pasażerskie wstrzymane, a statystyki będą najniższe w historii" - ocenił w poniedziałek prezes Kraków Airport Radosław Włoszek.

Według statystyk, w kwietniu z usług krakowskiego lotniska skorzystało 52 pasażerów - prawie 100 proc. mniej w stosunku do kwietnia 2019 roku. Łącznie od początku 2020 roku obsłużono prawie 1,535 mln podróżnych, czyli o 773 tys. mniej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku.

Jak poinformowało lotnisko, ostatni z nielicznych obecnie lotów pasażerskich odbył się 30 kwietnia, kiedy 25 osób odleciało do Norwegii samolotem linii Wideroe w ramach organizowanych lotów repatriacyjnych.

Mimo zamkniętego terminalu pasażerskiego - wskazali przedstawiciele Kraków Airport - lotnisko wciąż funkcjonuje w zakresie współużytkowania z 8. Bazą Transportową i Lotniczym Pogotowiem Ratunkowym; odbywają się loty wojskowe oraz ratujące ludzkie zdrowie i życie.

"W Kraków Airport priorytetem od zawsze był i pozostanie komfort, ale przede wszystkim bezpieczeństwo i zdrowie naszych pasażerów. Cały czas czekamy na decyzję administracyjną dotyczącą otwarcia granic i ogromną uwagę poświęcamy obecnie na przygotowanie lotniska do wznowienia ruchu pasażerskiego, zgodnie z nowymi wymogami sanitarnymi, które obecnie są analizowane i przygotowywane do wdrożenia na wszystkich lotniskach" - podkreślił Włoszek.

Według niego na krakowskim lotnisku został powołany specjalny zespół, którego celem jest stały monitoring obecnej sytuacji oraz wdrożenie niezbędnych rozwiązań, mających na celu zapewnienie bezpieczeństwa podróżnych, użytkowników i pracowników lotniska.

Prezes Kraków Airport ocenił, że w chwili, gdy zostanie wznowiony ruch pasażerski, zmienią się dotychczas znane procedury.

"Na pewno zachowany zostanie dystans sanitarny między pasażerami, każdy podróżujący będzie musiał nosić maseczkę, ogólnie dostępne na naszym terminalu będą także środki dezynfekujące. Wprowadziliśmy także kamery termowizyjne, które mierzą temperaturę wszystkim użytkownikom terminala pasażerskiego. Dotyczy to zarówno pasażerów, jak i pracowników lotniska. Nacisk położony również zostanie na dezynfekcję budynku terminala" - zapowiedział.

Kraków Airport jest drugim lotniskiem w Polsce pod względem liczby obsłużonych pasażerów i największym portem regionalnym. W ubiegłym roku przyjął ponad 8,4 mln podróżnych.


WSZYSTKIE KOMENTARZE (2)

  • Sebastian 2020-05-04 21:06:33
    A ile miało obsłużyć skoro lotów tak jakby nie było????
  • Wojciech 2020-05-05 08:00:44
    Myślałem, że taki profesjonalny portal nie kopiuje tylko przynajmniej zweryfikuje poprawność artykułu, ale cóż widocznie i tu mamy niedouczonych matematycznie dziennikarzy, którzy twierdza że 53 pasażerów to prawie 100% mniej niż 600 000 rok wcześniej- olaboga!!!

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.232.51.240
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!