PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

Duże sieci colivingowe badają polski rynek

Duże sieci colivingowe badają polski rynek
Przemysław Chimczak, architekt, CEO firmy Think Co. - Real Estate Research Lab. Fot. PTWP.
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 02 paź 2019 12:53

Duże sieci colivingowe chcą eksplorować rynek polski. Są to m.in. Medici Living i ich brand Quarters oraz Zoku, które na razie sprawdza nasz sektor. Podmioty te analizują m.in. konkretne lokalizacje oraz skalę budynków, która mogłaby się u nas sprawdzić. Są to już zdecydowane ruchy służące temu, aby wprowadzić do Polski duże obiekty – mówi Przemysław Chimczak, architekt, CEO firmy Think Co. - Real Estate Research Lab.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 02 paź 2019 12:53

Z drugiej strony mamy jeszcze większą grupę rodzimych deweloperów i inwestorów, którzy chcieliby zainwestować w tego typu budynki, ale nie mają know how, nie wiedzą dokładnie na czym to polega.

– Próbują zrozumieć, w jakim kierunku powinny iść inwestycje, tak by mogły się sprawdzić i odpowiedzieć na potrzeby użytkowników. Na tym etapie niezbędna jest analiza modeli biznesowych, sprawdzenie – oprócz lokalizacji – perspektyw tego, jak budynki mogłyby wyglądać i jak należy nimi zarządzać. Widać, że po obu stronach jest bardzo duże zainteresowanie i chęć, aby tego typu projekty powstawały – uważa Przemysław Chimczak, architekt, CEO firmy Think Co. - Real Estate Research Lab.

Ekspert dodaje, że dzisiaj analizowane są trzy główne modele colivingowe, popularne w krajach zachodnich. Jeden z nich jest mocno forsowany przez brytyjską markę The Collective.

– Są to bardzo małe kawalerki, wręcz mikroprzestrzenie uzupełnianie dużą ilością powierzchni wspólnych. Jest to zatem koncept, który daje prywatność, ale także wiele miejsc przeznaczonych do spotkań z innymi ludźmi – opisuje Przemysław Chimczak.

Z kolei model niemiecki reprezentowany przez markę Quarters to schemat kilku pokoi wokół wspólnego salonu z dostępem do innych przestrzeni w budynku.

- Trzecim układem są koncepty nawiązujące do sektora hotelowego. Oznaczają dużo krótszy najem i adresowane są do klientów wymagających, którzy przyjeżdżają do nowego miasta na tydzień lub miesiąc i oczekują wysokiej jakości obiektu, ale nie chcą spać w hotelu – wylicza Przemysław Chimczak.

Ekspert dodaje, że inwestorzy najchętniej spoglądają na model pierwszy i on jest dzisiaj najczęściej analizowany.

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.210.22.132
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.