PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

Gilles Clavie, Orbis: Prawdziwych hoteli lifestyle’owych w Polsce jeszcze nie ma

Gilles Clavie, Orbis: Prawdziwych hoteli lifestyle’owych w Polsce jeszcze nie ma
Piotr Kraśko i Gilles Clavie, prezes zarządu, dyrektor generalny Orbis SA.
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 07 paź 2019 14:33

Lifestyle to segment, którego jeszcze w Polsce nie ma, a są to hotele, które świetnie odpowiadają na oczekiwania dzisiejszych podróżnych. Marki lifestyle’owe są odpowiedzią na sharing economy i jestem przekonany, że jest to kierunek, w jakim hotelarstwo powinno się zmieniać - Gilles Clavie, prezes zarządu, dyrektor generalny Orbis SA.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 07 paź 2019 14:33

Jeśli popatrzymy na gospodarkę Polski, czy możemy spodziewać się dalszego wzrostu, czy też powinniśmy oczekiwać pewnego spowolnienia i gorszych wyników?

- Mam pewność co do przychodów – one będą rosnąć natomiast największym wyzwaniem i to już od lat są rosnące koszty. Struktura kosztów hotelu, która ma wpływ na EBITDĘ spółki, to przede wszystkim koszty zatrudnienia, a jesteśmy w takiej części Europy, gdzie rynek pracy jest wyzwaniem, musimy stawiać czoła rotacji pracowników, realizujemy podwyżki wynagrodzeń, a na dodatek mamy coraz mniej osób aktywnych zawodowo – tłumaczy Gilles Clavie, prezes zarządu, dyrektor generalny Orbis SA.

W Polsce każdego roku coraz mniej osób trafia na rynek pracy z powodu demografii i ten trend utrzyma się przez najbliższe 8-10 lat. Dodatkowo, jeśli weźmiemy pod uwagę inicjatywy podjęte przez rząd, posunięcia takie, jak: obniżenie wieku emerytalnego, rozbudowanie programu wsparcia rodzin – te decyzje mają wpływ na liczbę osób aktywnych zawodowo, których będzie coraz mniej na rynku.

- To wszystko jest dla nas wyzwaniem. Jednocześnie musimy dbać o utrzymanie marży w hotelach, aby sprostać oczekiwaniom inwestorów, również jeśli mowa o zwrocie z inwestycji – dodaje Gilles Clavie.

Jak hotele mają się w dobie nowych technologii i takich aplikacji jak: AirBnB, HomeStay, HomeAway?

- Hotelarstwo zostało zaatakowane nowymi technologiami jakieś dziesięć lat temu. Poza bezpośrednią konkurencją, musimy stawiać czoła pośrednikom typu OTA (z ang. Online Travel Agent), platformom typu „meta search”. One oczywiście dostarczają nam gości do hoteli, ale też „zjadają” nam marżę poprzez stosowanie opłat za pośrednictwo. Jest jeszcze sharing economy, które ma dostarczać nowych doświadczeń. Korzystałem i niestety –  jest to moja prywatna opinia - jestem rozczarowany, bo to czego doświadczyłem nie było tym, co było obiecane – przyznaje Gilles Clavie.

Na dodatek są jeszcze firmy jak: Google, Facebook, Amazon i Apple, które za chwilę wejdą na ten rynek.

- Oferują narzędzia do rezerwacji i to one będą przechowywały dane gości a nie, jak dotychczas hotele, co uniemożliwia nam poznanie gości i zaoferowanie im lepszej, bardziej spersonalizowanej usługi, a to jest dla nas kluczowe. Te firmy wchodzą też do pokoju hotelowego, np. Google z Alexą, czy Siri. Pośrednicy są ważni, ale to my hotelarze powinniśmy przechowywać i zarządzać danymi naszych gości, aby zaoferować im to, czego oczekują – uważa Gilles Clavie.

  • 1
  • 2

WSZYSTKIE KOMENTARZE (2)

  • Michał 2019-10-07 18:43:50
    A przepraszam - co zrobił przez lata prezes Orbisu w sprawie rozpoznawalności Polski , że teraz się dziwi, że połowa Rady Nadzorczej pierwszy raz odwiedza nasz kraj? Gdzie oni byli wcześniej?
  • jurek 2019-10-08 11:40:56
    Szkoda, że zdecydowana wiekszość hotelarzy ma lepsza ofertę na Booking.com albo hotels.com niż na swojej stronie domowej. Płacz na własne życzenie :)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.210.22.132
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.