Jak napisano na stronie internetowej sieci hoteli ibis, usługi "opiekuna mediów społecznościowych" mają pozwolić gościom na "radość z wycieczki bez cyfrowego stresu". Zadaniem nowego pracownika ma być wyręczanie gości w umieszczaniu zdjęć z wakacji na Instagramie, dzięki czemu osoby nocujące w Ibisie będą mogły zająć się "spokojną eksploracją miasta".

Obecnie z usług "opiekuna" można skorzystać w Genewie i Zurychu. Goście hoteli ibis zlokalizowanych w tych miastach będą mogli również za pośrednictwem sieci umawiać się z lokalnymi gwiazdkami mediów społecznościowych, a usługa jest obecnie reklamowana przez prominentne postaci znane z lokalnej społeczności internetowej, takie jak aspirująca modelka Sara Leutenegger.

Usługi "opiekuna mediów społecznościowych" mają kosztować co najmniej 79 dolarów za weekend. Goście chcący skorzystać z pomocy takiej osoby będą musieli przekazać jej swoje hasła dostępowe do kont na Instagramie, a wpisy w serwisie zamieszczane przez "opiekuna" będą oznaczone specjalnym słowem kluczowym informującym o jego aktywności.

Zdaniem wiceprezesa grupy Accor Hotels, do której należy sieć Ibis Philippe'a Alanou, powstanie nowego stanowiska pracy jest odpowiedzią na "trendy społeczne i spełnieniem nowych oczekiwań klientów chcących korzystać z innowacyjnych usług".

Serwis The Next Web ocenia, że Alanou może mieć rację - z ostatnich badań wynika, że pokolenie osób urodzonych w latach osiemdziesiątych dwudziestego wieku niechętnie korzysta z sieciowych hoteli. Klienci z tej grupy wiekowej nie są zainteresowani tradycyjnymi programami lojalnościowymi i zniżkami za częste korzystanie z określonej marki hoteli, a tym, czy miejsce, w którym się zatrzymują, jest wystarczająco ładne, by znaleźć się na Instagramie - konstatuje serwis.

Hotel, pensjonat, ośrodek wypoczynkowy - szukasz ciekawych ofert inwestycyjnych? Sprawdź PropertyStock.pl