PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

Grudzień dobry dla hotelarzy

Grudzień dobry dla hotelarzy
Fot. mat. pras.
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 05 gru 2017 15:30

Ponad 1/3 firm w Polsce decyduje się na organizację spotkań w grudniu. Jest to drugi w roku miesiąc, kiedy organizuje się najwięcej wydarzeń biznesowych. Hotele i obiekty konferencyjne w tym czasie przygotowują liczne niestandardowe propozycje dla potencjalnych Klientów, którzy, jak wynika z badań, nie przywiązują się do miejsca spotkania. Czy hotele i obiekty konferencyjne odpowiednio wykorzystają ostatnią szansę w tym roku?

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 05 gru 2017 15:30

Cena „topnieje” nie tylko w grudniu…

Analizując badania w zakresie poszukiwania lokalizacji, warto zwrócić uwagę, że nie tylko cena jest ważnym czynnikiem wpływającym na wybór miejsca (nadal ten faktor jest na pierwszej pozycji). Porównując badania z 2016 i 2017 roku znaczenie ceny w przypadku wyboru oferty spadła o 4 proc. (w badaniu w 2016 roku stanowiła 81 proc.). Badania wskazują, że na przełomie dwóch lat uległo zmianie kryterium łatwości dojazdu do miejsca spotkania. Jako trzeci najważniejszy element uznano jakość kuchni, która w tegorocznych badaniach straciła kilka punktów procentowych w stosunku do ubiegłego roku. W podejmowaniu ostatecznej decyzji cena jest nadal decydującym czynnikiem.

Badanie polskich przedsiębiorstw. Metodologia badań.

W ramach badań w 2016 oraz w 2017 roku pytania dot. rynku usług konferencyjnych skierowano do przedsiębiorstw w Polsce. Badania przeprowadzono metodą telefoniczną (CATI) na podstawie standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo. Celem założonym przy pierwszym badaniu (2016), było rozpoznanie całości rynku przedsiębiorców z podziałem na mikro, małe, średnie i duże przedsiębiorstwa – tak, aby uzyskać całościową charakterystykę rynku oraz pozyskać informacje o tym, jakie przedsiębiorstwa inwestują w spotkania biznesowe, a także w jakim okresie są one organizowane. Zgodnie w wynikami badań tylko 3 proc. mikroprzedsiębiorstw organizuje spotkania poza siedzibą firmy. W I edycji badaniu poddano firmy, które rzeczywiście w 2016 roku zadeklarowały organizację spotkań i konferencji poza swoją siedzibą. Ich wielkości zostały dobrane kwotowo z zachowaniem proporcji wielkości poszczególnych typów firm. Ponad 60 proc. badanych firm to przedsiębiorstwa zatrudniające od 10-50 pracowników, co piąte od 51-250, a więcej niż jedno na dziesięć powyżej 250 pracowników. Najwięcej, bo ponad 40 proc.  firm biorących udział w badaniu prowadzi działalność usługową, 3 na 10 firm zajmuje się produkcją przemysłową, co piąta handlem. W produkcji rolnej specjalizuje się 7 proc. z badanych firm.

Nowe obszary badawcze w II edycji badań

Analiza wyników badań z roku poprzedniego wpłynęła na podjęcie decyzji, aby w 2017 roku do ankiety dołączyć kolejne, nowe pytania, pozwalające poznać inne aspekty rynku. Zdefiniowano w tej edycji dokładniej, w jakich kwartałach roku firmy planują organizację wydarzeń. Ciekawym było wprowadzenie tematów, które miały za zadanie zbadać, na co organizatorzy spotkań (w tym: firmy, działy HR) zwracają uwagę, gdy mają za zadanie zorganizować dla swoich pracowników czy kontrahentów takie spotkania. Z drugiej strony poddano badaniu uczestników tych spotkań, aby dowiedzieć się, czy rzeczywiście dane założenia organizatorów spełniają ich oczekiwania. Badania w długoterminowej perspektywie mają na celu: pokazać zmiany, poznać trendy i stałe zjawiska oraz zaobserwować nowe tendencje.

  • 1
  • 2

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.233.221.149
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!