Nie każdy pracodawca dba o pracowników tak, jak chce to robić sieć Hilton Hotels. Świętująca w tym roku 99 rocznicę istnienia sieć ekskluzywnych hoteli jest w trakcie szeroko zakrojonej modernizacji swoich placówek na całym świecie. Nacisk w remontach jednak nie jest postawiony na ściany frontowe, imponujące hole czy pokoje, a na zaplecza dla pracowników.

- Gdy wiele firm dba o warunki pracy za nowymi biurkami, w korporacjach zapomina się o pracownikach usługowych - pisał portal amerykański Quartz (qz.com), który w kwietniu donosił o trwającej w USA modernizacji sieci hotelarskiej. Po czym portal przywołał słowa Matta Schuylera - szefa do spraw zasobów ludzkich sieci Hilton. - Naszą misją jest być najbardziej gościnną siecią na świecie. Nie możemy osiągnąć tego celu bez świetnych ludzi, a ich nie pozyskamy bez świetnego miejsca do pracy.

Dlatego też Hilton inwestuje w swoje zaplecze usługowe. W USA już zmodernizowano 500 hoteli, a kolejne 200 czeka w kolejce. Renowacje ruszą też w innych krajach. Zmiany dotyczą zwłaszcza zaplecza gastronomicznego, z którego korzystają pracownicy (kawiarnie i jadalnie), ale i przebieralni. Renowacja jednego hotelu to koszt około 100 tysięcy dolarów.

Amerykanie chcą w ten sposób walczyć o obecnych pracowników, oferując im coraz lepsze warunki pracy.

Polskie hotele także szukają pracowników

W Polsce w branży hotelowej też brakuje pracowników. Walka o pracownika w polskim hotelarstwie trwa w najlepsze. Jest jednak tylko objawem szerszego, ogólnorynkowego trendu - ucieczki pracowników i ich migracji między pracodawcami.

Z tegorocznych badań Hays Poland wynika, że znaczny odsetek firm doświadcza niedoboru odpowiednich kandydatów do pracy i mierzy się z trudnościami w pozyskiwaniu i zatrzymywaniu personelu.  Agnieszka Kolenda z Hays Poland tłumaczy co kieruje pracodawcami: - Zdecydowana większość organizacji dąży do najlepszego wykorzystania dobrej sytuacji ekonomicznej oraz koniunktury na rynku, aby zwiększyć zatrudnienie i rozbudować strukturę biznesu - przekonuje nas dyrektor wykonawcza w agencji zatrudnienia. - W związku z niewystarczającą dostępnością odpowiednich kandydatów, dysponujących określonymi kompetencjami i umiejętnościami, firmy coraz silniej rywalizują o pracowników i intensyfikują działania, aby zatrzymać najlepszych w swoich strukturach. Oznacza to konieczność zaproponowania nie tylko atrakcyjnego wynagrodzenia, ale również pakietu odpowiednich świadczeń pozapłacowych.

Czytaj całość:

Branża hotelowa walczy o pracowników. Hilton dla nich przebudowuje swoje hotele

 

Hotel, pensjonat, ośrodek wypoczynkowy - szukasz ciekawych ofert inwestycyjnych? Sprawdź PropertyStock.pl