Horwath HTL: W ciągu 2-3 lat rynek sieciowych hoteli w Polsce znacznie się powiększy

W najbliższej przyszłości, w ciągu dwóch 2-3 lat, będziemy świadkami zdecydowanie szybszego rozwoju obiektów hotelowych, które będą działać pod międzynarodowymi markami hotelowymi. Jest to z jednej strony wynikiem wymagań stawianych inwestorom przez banki, a z drugiej postępującej profesjonalizacji branży - uważa Janusz Mitulski, Partner, Horwath HTL Poland.
Jak dodaje, wiąże się to m.in. z rozdzieleniem inwestora od podmiotu zarządzającego. - W Polsce będzie coraz więcej hoteli, które będą zarządzane lub dzierżawione przez wyspecjalizowane podmioty krajowe, jak i zagraniczne. Taka forma działalności z jednej strony zwiększa szanse powodzenia inwestycji hotelowej, a z drugiej pozwala na sprzedaż projektu w przyszłości, np. do instytucji finansowych - wyjaśnia Janusz Mitulski.
Jego zdaniem, obecne polaczenie funkcji inwestora i zarządzającego powoduje, że większość z oferowanych na sprzedaż hoteli ma poważne problemy z pozyskanie nowego inwestora.
Jak podawaliśmy wcześniej, blisko 90 proc. hoteli w naszym kraju to obiekty niesieciowe, należące do prywatnych inwestorów.
Polski rynek hoteli działających w ramach międzynarodowych sieci jest zdominowany przez obiekty Grupy Orbis (zarządzanych przez Accor), które dysponują bazą ponad 10 tys. pokoi w całym kraju w blisko 60 hotelach. Kolejne miejsca zajmują Rezidor, Staroowd, IHG, Best Western, Louvre Hotels Group i Vienna International.

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU PROPERTYNEWS.PL
lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie
© Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)
Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.