PARTNERZY PORTALU


Hotelarze szacują wpływy z kończących się ferii

  • Autor: PAP
  • Dodano: 27 lut 2012 08:47

Podczas mijających ferii zimowych rosnącym zainteresowaniem cieszył się wypoczynek w miejscowościach narciarskich na Podhalu i w Beskidzie Śląskim; mniej turystów odwiedziło Zakopane i turystyczne miejscowości w Bieszczadach - oceniają hotelarze i gestorzy wyciągów.

Choć dokładne dane o liczbie turystów, którzy odwiedzili zimowe kurorty będą znane dopiero w maju, kiedy do urzędów gmin wpłyną opłaty miejscowe pobierane od gości, hotelarze i gestorzy wyciągów już szacują wpływy z kończących się ferii.

Jak powiedziała PAP prezes Tatrzańskiej Izby Gospodarczej Agata Wojtowicz, mimo doskonałych warunków pogodowych i narciarskich podczas ferii, turystów w Zakopanem nie było dużo w przeciwieństwie do innych miejscowości narciarskich na Podhalu, m.in. Białki Tatrzańskiej, gdzie powstały nowe stacje narciarskie. W samym Zakopanem obłożenie w hotelach, pensjonatach i kwaterach prywatnych wynosiło od 30 do 80 proc.

Rosnącym zainteresowaniem wśród narciarzy cieszy się największa stacja narciarska na Podhalu w Białce Tatrzańskiej. Jak ocenił Tomasz Paturej z ośrodka narciarskiego Kotelnia Białczańska, podczas minionych ferii ten ośrodek odwiedziło do 10 proc. więcej turystów niż w roku ubiegłym. Na brak turystów nie narzekały również inne miejscowości gminy Bukowina Tatrzańska, gdzie powstały nowe wyciągi narciarskie. Tam obłożenie w hotelach, pensjonatach i kwaterach prywatnych wynosiło 100 proc. niemal przez cały okres ferii.

Hotel, pensjonat, ośrodek wypoczynkowy - szukasz ciekawych ofert inwestycyjnych? Sprawdź PropertyStock.pl

Najmniejszy ruch turystyczny hotelarze z Zakopanego zaobserwowali podczas pierwszego turnusu ferii, kiedy wypoczywali m.in. mieszkańcy województwa mazowieckiego. W poprzednich sezonach zimowych największy ruch turystyczny pod Giewontem odnotowano, gdy wypoczywali uczniowie z Warszawy.

"Mimo doskonałych warunków narciarskich na Kasprowym Wierchu, po raz pierwszy zaobserwowano brak kolejki do kolejki linowej" - zauważa Wojtowicz. Bywały sezony, kiedy na wyjazd kolejką na Kasprowy Wierch trzeba było odczekać nawet trzy godziny.

Hotelarze z górskich miejscowości zauważają, że turyści zaczęli wybierać wysoki standard usług. "Coraz więcej klientów wybiera całe pakiety pobytowe, zawierające nie tylko nocleg i wyżywienie, ale i wiele dodatkowych imprez" - mówi Wojtowicz.

Sabina Bugaj z ośrodka promocji Szczyrku również potwierdziła, że rosną wymagania turystów, którzy coraz rzadziej są zainteresowani kwaterami prywatnymi. "Wolą dopłacić, ale korzystać z ewentualnych atrakcji. Rezerwując pokój pytają, czy pensjonat dysponuje basenem lub salą zabaw dla dzieci, by po nartach spędzić tam czas" - mówi.

  • 1
  • 2

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.226.72.118
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!