PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl


Hotele biznesowe świecą pustkami

Hotele biznesowe świecą pustkami
Totalny dramat rozgrywa się w Krakowie – obłożenie hoteli nie przekracza 10 proc. w skali miesiąca. Nigdy w historii tego miasta tak źle nie było. Zatem jest dużo do zrobienia, jeśli chodzi o kreowanie popytu – tłumaczy Marcin Mączyński, sekretarz generalny Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego. Fot. Youtube.
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 21 lip 2020 18:14

Hotele miejskie i konferencyjno-kongresowe, które stanowią 70 proc. rynku świecą dziś pustkami. W Warszawie część obiektów jest zamkniętych i nie wiadomo kiedy się otworzą. Totalny dramat rozgrywa się w Krakowie – obłożenie nie przekracza 10 proc. w skali miesiąca. Nigdy w historii tego miasta tak źle nie było. Zatem jest dużo do zrobienia, jeśli chodzi o kreowanie popytu – tłumaczy Marcin Mączyński, sekretarz generalny Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 21 lip 2020 18:14

Prognozowane średnie obłożenie w polskich hotelach w okresie lipiec – wrzesień wynosi około 30 proc. Obiekty wypoczynkowe nad morzem, na Warmii i Mazurach oraz w górach są niemal pełne, ale one wypełniają tylko 30 proc. rynku.

- 70 proc. stanowią obiekty miejskie i konferencyjno-kongresowe, które świecą pustkami. Na przykład w Warszawie część hoteli jest zamkniętych i nie wiadomo kiedy się otworzą. Z kolei te, które są czynne mają 8-12 proc. obłożenia. Totalny dramat rozgrywa się w Krakowie – obłożenie nie przekracza 10 proc. w skali miesiąca. Nigdy w historii tego rynku tak źle nie było – tłumaczy Marcin Mączyński, sekretarz generalny Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego.

Przykład Krakowa pokazuje, jak bardzo życie miasta się zmienia, gdy nie ma w nim wydarzeń. Funkcjonują zupełnie inaczej.

– Ta zasada dotyczy także pozostałych ośrodków, w których odbywają się konferencje i kongresy. Efekty tego zastoju będą odczuwalne przez najbliższe miesiące. Nasza nieobecność tylko pogłębi kryzys – zwraca uwagę Mikołaj Ziółkowski, prezes Stowarzyszenia Organizatorów Imprez Artystycznych i Rozrywkowych i szef agencji Alter Art, organizatora festiwalu Open’er.

Dowodem na to jest choćby poziom obłożenia w nadbałtyckich hotelach w najbardziej popularnym tygodniu, czyli wtedy gdy odbywa się festiwal Open’er.

– Zazwyczaj wszystkie obiekty były w stu procentach zapełnione, a nawet brakowało wolnych pokoi. Jednocześnie ceny szybowały na poziom dwa razy wyższy niż dzisiaj. Tymczasem w tym roku hotelarze notują 30 - 40 proc. obłożenia – wylicza Marcin Mączyński.

Sekretarz generalny Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego podkreśla, że jest dużo do zrobienia jeśli chodzi o kreowanie popytu w przemyśle spotkań i wydarzeń, w czym z pewnością pomoże powołana Rada Przemysłu Spotkań i Wydarzeń, która jednoczy interesy wszystkich branż tworzących ten przemysł.

EEC On-line

Retransmisja sesji:

EEC Online - Sesja: Rynek nieruchomości komercyjnych – koniunktura, inwestycje, klient


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.204.55.168
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!