PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl


Hotele i gastronomia zapadną w sen zimowy? Nie wszyscy przetrwają do wiosny 2021

Hotele i gastronomia zapadną w sen zimowy? Nie wszyscy przetrwają do wiosny 2021
Przedsiębiorcy zarówno z branży hotelarskiej jak i gastronomicznej z dużym niepokojem patrzą na jesień i zimę oraz uczciwie przyznają, że nie wszyscy przetrwają do wiosny i lata 2021. fot. Shutterstock
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 21 paź 2020 10:57

Statystyki gospodarcze jeszcze z początku pandemii koronawirusa pokazują, że turystyka jest jednym z sektorów gospodarki, który najciężej odczuł czas pandemii. Przedsiębiorcy zarówno z branży hotelarskiej jak i gastronomicznej z dużym niepokojem patrzą na jesień i zimę oraz uczciwie przyznają, że nie wszyscy przetrwają do wiosny i lata 2021.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 21 paź 2020 10:57

Trudną sytuację pogłębia fakt, że pandemia nie ustępuje, a związana z tym niepewność powoduje, że wielu przedsiębiorców boi się zaciągać zobowiązania finansowe, gdyż nie są pewni czy w przyszłym roku ich działalność będzie generować zysk.

W maju spadek liczby gości w obiektach turystycznych szacowany był na 88%. W czerwcu na ok. 62%. Według statystyk Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego sezon wakacyjny przyniósł spadek obłożenia w hotelach o ponad 40%. Statystyki zachodniopomorskie mówią o spadkach wahających się od 15 do 25%. Najwięcej turystów kurorty odwiedziło w lipcu, we wrześniu za to odnotowano duży współczynnik anulowanych rezerwacji (efekt drugiej fali pandemii).

Wśród firm, które zgłaszają się do Centrum Doradztwa Gospodarczego Kiżuk & Michalska jest bardzo dużo firm związanych z turystyką. Najwięcej to hotele i apartamentowce, rzadziej restauracje i lokale gastronomiczne.

Najczęstsze pytania o porady dotyczą pożyczek płynnościowych i możliwości pozyskania wsparcia na przeczekanie trudnego czasu pandemii. Hotelarze i gastronomicy często także sondują możliwość zbycia swoich biznesów lub pytają o porady związane np. z zawieszeniem działalności gospodarczej na sezon jesienny i zimowy

Spadek podróży turystycznych na świecie w trzech kwartałach roku 2020 spadł o ponad 60% - to oznacza gigantyczny kryzys całego sektora turystycznego, którego straty w czasie pandemii koronawirusa liczone są w miliardach w każdej możliwej walucie. W Polsce czas „odwilży” w pandemii przyszedł na szczyt sezonu wakacyjnego – turyści, którzy więc zdecydowali się na wypoczynek w lipcu i sierpniu byli raczej ze swoich decyzji zadowoleni. Gorzej sytuacja miała się we wrześniu, kiedy wzrost zakażeń spowodował, że wiele osób musiało weryfikować swoje plany. Obecnie rozpoczyna się wielki proces restrukturyzowania turystyki, co może mieć duże konsekwencje dla ogólnego krajobrazu gospodarczego w tym sektorze gospodarki.

- Turystyka musi się zmienić, bo oferowane obecnie wsparcie w ramach Tarczy Antykryzysowej dedykowanej turystyce może okazać się niewystarczające. Trudno jest także ocenić efektywność Bonu Turystycznego, bo brakuje oficjalnych informacji jak bardzo pomógł on hotelom, restauracjom i obiektom rozrywkowym w czasie minionego sezonu. Ta pomoc rozmyła się w morzu potrzeb, a wiemy, że turystyka latem zarabia na sezony jesienne i zimowe. To lato było skromniejsze, a jesień i zima może okazać się sezonem martwym. Pandemia postępuje, turystów z zagranicy będzie na pewno zdecydowanie mniej i zarówno mniejsze jak i większe hotele muszą myśleć o tym jak przetrwać ten trudny czas – mówi Filip Kiżuk z Centrum Doradztwa Gospodarczego Kiżuk & Michalska.

  • 1
  • 2

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.237.138.69
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!