PARTNERZY PORTALU

Hotele InterContinental, Andel's, Amber Baltic i Chopin zdradzają tegoroczne wyniki

Hotele InterContinental, Andel's, Amber Baltic i Chopin zdradzają tegoroczne wyniki
  • Autor: Propertynews.pl
  • Dodano: 28 lis 2012 10:38

Portfolio hotelowe spółki Warimpex w Polsce to sześć hoteli. Włączając warszawski InterContinental, który jest w trakcie sprzedaży, są to także: Andel's w Krakowie i Łodzi, Chopin w Krakowie, Angelo w Katowicach i Amber Baltic w Międzyzdrojach. W większości tych obiektów, w ciągu trzech kwartałów br., obłożenie poszło w górę, co było efektem m.in. Euro 2012 - podano w raporcie.

  • Autor: Propertynews.pl
  • Dodano: 28 lis 2012 10:38

Po trzech kwartałach obłożenie w hotelu InterContinental w Warszawie pozostało na poziomie sprzed roku, czyli 77 proc., jednak średnia cena pokoju w euro wzrosła o ok. 20 proc.

W Krakowie Warimpex od września 2009 roku jest dzierżawcą czterogwiazdkowego hotelu marki Andel's oraz właścicielem trzygwiazdkowego hotelu Chopin. W tym roku w hotelu Chopin zakończono termiczną renowację fasady i wyremontowano pozostałe pokoje. Obłożenie hotelu wzrosło z 58 proc. do 64 proc., ale średnia cena pokoju w euro spadła.

Hotel, pensjonat, ośrodek wypoczynkowy - szukasz ciekawych ofert inwestycyjnych? Sprawdź PropertyStock.pl

Strefa premium - propertynews.pl

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU (63%) JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU PROPERTYNEWS.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

WSZYSTKIE KOMENTARZE (3)

  • Obserwator 2012-11-28 11:47:09
    Znowu napiszę kilka słów,bo jeżeli spółka tak się stara o dobry PR to niech w poważny sposób traktuje czytelnika. Gdybym był zarządzającym funduszem to na podstawie tych informacji w życiu nie podjąłbym decyzji inwestycyjnej, a raportu w całości nie chce mi się czytać. Ma się wrażenie, że spółka celowo nie podaje pewnych informacji a inne niepotrzebnie uwypukla. I tak np. informacja, że obłożenie w InterConti to 77proc. nie mowi nic. Bo istotne jest ile wynosi ADR i jaki jest wynik z F&B i pozostałych departamentów sprzedaży (SPA, konferencje, wynajem powierzchni itd). Można mieć 100% obłożenia i sprzedawać pokój za 100zł, a można mieć 40% i sprzedawać pokój za 300zł, zarabia się wtedy więcej a ponosi znacznie niższe koszty eksploatacji (personel, media itd.). To zupełne abecadło analizy rentowności hoteli, ale spółka widać woli chwalić się samym obłożeniem. Najprościej i najuczciwiej byłoby gdyby spółka napisała całą prawdę czyli podała zysk netto, reszty się domyślimy :)
  • ravi 2012-11-29 10:09:52
    Gdybyś był zarządzającym funduszami, to byś spojrzał do obowiązkowego raportu kwartalnego, bo Warimpex to spółka giełdowa i ma obowiązek publikacji tych danych. Poza tym, wystarczy jeden wskaźnik mówiący o wszyskim od strony przychodowej.. revPAR.. Zarządzających nie obchodzą punkty procentowe obłożenia i średnia cena oddzielnie, tylko jeden wskaźnik, który jest wypadkową ADR i OCC, czyli właśnie revPAR. Twoje stwierdzenie "Można mieć 100% obłożenia i sprzedawać pokój za 100zł, a można mieć 40% i sprzedawać pokój za 300zł, zarabia się wtedy więcej" jest nieprawdziwe. Zarabia się dopiero po podliczeniu wszystkich kosztów operacyjnych, pośrednich i finansowania... GOP, EBIT i EBITDA.. to są cyfry, którymi powinieneś się zainteresować przy ocenie efektywności obiektów hotelowych
  • rene 2012-12-04 11:41:01
    zabiegi PRA to efekt rynku i zadłużeń inwestorów .Jeden investor się chwali że wybudował kompleks hotelowy za 160 mln,a jego mangerowie informują że nie dostali premii po przekroczyli budżet budowy 58 mln .Każdy inwestor podnosi swoją wiarygodnośc poprzez informacje do rynku .I jedna prawdziwa i druga prawdziwa . Budowa kosztowała 58 mln a kompleks inwestor wycenia na 160 czy 180 mln.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.207.247.69
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu
Property News

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!