PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

Hotele mogą liczyć na rodzimych gości. W obiektach nocuje co drugi Polak

Hotele mogą liczyć na rodzimych gości. W obiektach nocuje co drugi Polak
Z badania CBRE wynika, że 48 proc. Polaków w 2019 roku spędziło co najmniej jedną noc w hotelu w Polsce. fot. marcin kadziolka/shutterstock
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 17 lut 2020 13:27

Już co drugi Polak co najmniej raz w roku korzysta z oferty hotelowej na terenie naszego kraju – wynika z badania zleconego przez CBRE. Na nocleg w hotelu zdecydowanie częściej decydujemy się prywatnie niż służbowo, stąd średnia długość pobytu to zwykle 2-3 noce, czyli weekendowy odpoczynek. Rosnąca popularność hoteli wśród krajowych turystów napędza podaż.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 17 lut 2020 13:27

W ciągu dwóch lat (2020-2022) warszawski rynek hotelowy powiększy się o 3,6 tys. pokoi, krakowski o 1,7 tys., a trójmiejski o 1,6 tys. Eksperci CBRE wskazują, że w 2019 roku ogólna liczba udzielonych noclegów w hotelach w Polsce osiągnie rekordowe 45 mln, z czego za prawie 70% tej liczby odpowiedzą Polacy. 

- Od 2009 roku liczba udzielonych noclegów w hotelach w Polsce rośnie. Z danych Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że tylko od stycznia do października 2019 roku, liczba udzielonych noclegów przekroczyła 38,2 mln, co stanowi wzrost o 6,7% w porównaniu rok do roku. Z naszych prognoz wynika, że cały rok zakończymy z wynikiem zbliżonym do 45 mln noclegów. To kolejny rekord. Kontynuacji trendu wzrostowego można się spodziewać w kolejnych latach, co oczywiście przełoży się na wzmożoną podaż pokoi hotelowych – mówi Rafał Rosiejak, dyrektor działu hotelowego w CBRE.

Do hotelu na weekendowy wypad

Z badania CBRE wynika, że 48% Polaków w 2019 roku spędziło co najmniej jedną noc w hotelu w Polsce. Główny cel wypadu to wypoczynek (wskazuje tak 75% respondentów), 13% Polaków korzysta z hoteli w podróżach biznesowych, a 10% zarówno prywatnie, jak i służbowo. W związku z tym, że z oferty hotelowej zdecydowanie częściej korzystamy prywatnie niż służbowo, średnia długość pobytu to najczęściej 2-3 noce (wskazuje tak 54% nocujących w hotelach). Na jedną noc w hotelu decyduje się tylko 15% osób, a co czwarty respondent spędza w hotelach więcej niż 4 noce. Eksperci CBRE zwracają uwagę, że istniejący silny popyt wewnętrzny na usługi hotelowe, oznacza, że w przypadku zawirowań w przyjazdach turystów zagranicznych np. wskutek zawieszenia połączeń lotniczych, hotele mogą liczyć na rodzimych gości.

- W 2019 roku średni poziom obłożenia hoteli międzynarodowych marek w centrum Warszawy, które posiadają rozbudowane zaplecze konferencyjne i bogatą ofertę bankietową, wyniosło ponad 70%. Zgodnie z danymi Hotstats, popyt jest głównie napędzany przez gości indywidualnych, których udział stanowi 55% całkowitego obłożenia, co pokrywa się z wynikami naszego badania. Goście korzystający z korporacyjnych programów lojalnościowych stanowią ok. 12% obłożenia hoteli – mówi Rafał Rosiejak.

  • 1
  • 2

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.83.188.254
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!