Hotele sieciowe mają łatwiej
Coraz więcej niezależnych hoteli wchodzi w system franczyzowych dużych, międzynarodowych grup. Polski rynek ma jednak potężny, niewykorzystany potencjał. Zgodnie z badaniami aż 80 proc. obiektów działa niezależnie. Dla porównania w USA jest dokładnie odwrotnie - pisze Puls Biznesu.
Przedsiębiorcy decydują się na podpisanie umowy franczyzowej z kilku powodów. W ten sposób dużo łatwiej o dotarcie do klienta, szczególnie pochodzącego spoza regionu oraz kraju. Jak podają przedstawiciele hotelu Mercure Piotrków Trybunalski Vestil (dawniej Vestil), obecność w międzynarodowych systemach rezerwacyjnych Accoru zwiększyła liczbę gości o 10 proc. przy jednoczesnym spadk kosztów ich pozyskania.
Kolejną korzyścią jest know-how dostarczane przez sieci a także możliwość skorzystania z gotowych projektów obiektu. Co więcej, współpraca z dużą sięcią wiąże się ze znacznym spadkiem kosztów prowadzenia działalności - m.in. poprzez znacznie łatwiejsze negocjowanie umów np. na dostarczanie produktów niezbędnych dla funkcjonowania obiektu.
WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)
Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.