PARTNERZY PORTALU


Jak zaprojektować idealny hotel?

Jak zaprojektować idealny hotel?
  • Autor: propertynews.pl
  • Dodano: 14 lip 2014 13:05

Zaprojektować idealny hotel - stworzyć design pod gościnny biznes - mówi Tomasz Wuczyński, właściciel Grupa Plus Architekci, architekt odpowiedzialny m.in. za projekt hotelu Poziom 511 Design Hotel & Spa i jego dyrektor zarządzający przez pierwsze dwa lata działalności.

  • Autor: propertynews.pl
  • Dodano: 14 lip 2014 13:05
- Wejście do branży hospitality wydaje się wielu osobom niezwykle atrakcyjne. Jednak kusząca wizja własnego hotelu, w którym można przyjmować zarówno gości z zewnątrz, jak i przyjaciół oraz rodzinę, często przesłania świadomość charakteru obiektu i specyfiki biznesu. Idealny hotel to budynek łączący doskonały design z funkcjonalnością. Taki, za którym idzie biznes. Od tego, aby te sfery ze sobą współgrały jest odpowiedni architekt - mówi Tomasz Wuczyński.

Planowanie inwestycji należy zacząć od określenia celu biznesowego oraz zlecenia opracowania studium wykonalności. Najlepiej etap ten oddać w ręce specjalistów, np. firm działających w branży consultingu hotelowego. -  Dla nas jako architektów ważne jest, aby inwestor wspólnie z konsultantami dostarczyli informacji o tym, jaki ma to być rodzaj obiektu, jakie będzie posiadał funkcje, dla jakiej grupy docelowej zostanie przeznaczony - podkreśla Wuczyński.

- Kwestia estetyczna pojawia się później i musi wynikać z funkcji, która jest bardzo ważna szczególnie w takim budynku. Estetyka jest narzędziem, a nie celem samym w sobie. Potrzeba estetyczna jest coraz istotniejsza dla klienta, więc projektując coś atrakcyjnego wizualnie, przyciągamy kolejnych klientów i zarabiamy dla hotelu pieniądze. Nie można zapominać też, że estetyka obiektu powinna odpowiadać grupie docelowej i lokalizacji hotelu. Hotel położony nad morzem będzie się różnił stylem od hotelu w górach - gość powinien otrzymać usługę spójną, dopasowaną do otoczenia i co za tym idzie swojego wyobrażenia o niej.

W opinii inwestorów najtrudniejszym wyzwaniem dla architekta jest zmieszczenie się w zakładanym przez nich budżecie. Można wręcz powiedzieć, że projektanci są odbierani jako ludzie, którzy nie dbają o finanse inwestora, chcąc realizować swoje wizje i architektoniczne marzenia. Ważne jest, by zmieścić się w zakładanych kosztach, stworzyć w tych ramach jak najlepszą architekturę. Myśląc o konkretnych rozwiązaniach architektonicznych na pewno trudną sztuką jest zachowanie odpowiednich relacji pomiędzy poszczególnymi funkcjami hotelu. Jest to szczególnie skomplikowane, kiedy grupa docelowa nie jest jednorodna i dana funkcja obsługuje np. klienta indywidualnego, biznesowego i konferencyjnego. Każda z tych grup ma inne oczekiwania wobec obsługi oraz standardu. Na dodatek klient indywidualny zazwyczaj nie przepada za dużymi grupami firmowymi, np. na śniadaniu w hotelowej restauracji. Zadaniem architektów jest takie zaprojektowanie obiektu, aby wszelkie niedogodności z tym związane zminimalizować lub w ogóle wyeliminować.

  • 1
  • 2

WSZYSTKIE KOMENTARZE (4)

  • uważny czytelnik 2014-07-14 15:26:36
    Uwaga: plagiat!! Taki tekst czytałem już w "Hotelarzu". Wstyd!
  • Redakcja 2014-07-15 09:25:34
    Drogi czytelniku Powyższy tekst to komentarz przygotowany przez Grupę Plus Architekci i przesłany do naszej redakcji. Pozdrawiamy
  • Mr.GoodKat 2014-07-19 18:34:38
    A TAK SIĘ SKŁADA ŻE ZNAM BO POZNAŁEM CHOĆ W NIE TAK DŁUGIM OKRESIE CZASU, TEŻ JAK SĄDZĘ ZGOŁA INNYCH WARUNKACH RYNKOWYCH JAK NA TEN CZAS. POZDRAWIAM:)D.***
  • uważny 2014-07-30 18:18:13
    Wstyd dla Grupy Plus za autoplagiaty
ZOBACZ WSZYSTKIE KOMENTARZE

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.238.96.184
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!