PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl


Jarmark św. Dominika ograniczony do wydarzeń kameralnych

Jarmark św. Dominika ograniczony do wydarzeń kameralnych
Gdańsk, Pixabay
  • Autor: PAP
  • Dodano: 14 lip 2020 15:42

650 kramów z towarami pochodzącymi z 12 krajów stanie w tym roku w historycznym centrum Gdańska w ramach 760. Jarmarku św. Dominika. Bardzo bogaty w poprzednich edycjach program kulturalny trwającej 23 dni imprezy, został ograniczony do wydarzeń kameralnych.

O sposobie organizacji tegorocznego jarmarku - dotychczas największej plenerowej imprezy handlowo-kulturalnej w Polsce i jednej z największych w Europie - poinformowano we wtorek na konferencji prasowej. Jak wyjaśniono, impreza rozpocznie się 25 lipca i potrwa do 16 sierpnia.

Obecna na konferencji prezydent Gdańska Aleksandra Dulkiewicz wyjaśniła, że podjęcie decyzji o organizacji tegorocznej edycji Jarmarku św. Dominika, poprzedziły "trudne" rozmowy. "Bo czas, jaki jest, każdy widzi. To nie jest tak, jak mówią niektórzy, że epidemia się skończyła, ale z drugiej strony epidemiolodzy, profesorowie mówią, że musimy nauczyć się z tą epidemią żyć. Nauczyć, to nie znaczy udawać, dla jakiegoś określonego celu, że jej nie ma, ale nauczyć się respektować określone zasady" - powiedziała Dulkiewicz podkreślając, że w czasie jarmarku obowiązywać będą szczególne obostrzenia mające zapewnić jak największe bezpieczeństwa.

Prezydent wyjaśniła, że bardzo istotnym powodem podjęcia decyzji o organizacji imprezy było danie szansy na zarobek producentom, rzemieślnikom, artystom, branży gastronomicznej, właścicielom hoteli itp. Dulkiewicz przypomniała, że branże te bardzo ucierpiały w efekcie kryzysu związanego z pandemią.

Paweł Orłowski - wiceprezes Międzynarodowych Tragów Gdańskich, które są głównym organizatorem imprezy, wyjaśnił, że jarmark w "najbardziej rozbudowanej formie" (w ostatnich latach na imprezę składało się ponad tysiąc kramów i setki różnego rodzaju imprez), generował w rożnych branżach dochody na poziomie 500-700 milionów złotych. Podkreślił, że ma na myśli nie tylko dochody kupców, ale też właścicieli różnego typu miejsc noclegowych, taksówkarzy, branży gastronomicznej i innych usług, z których korzystali goście i kupcy. "Dzisiaj chcemy umożliwić także dzięki jarmarkowi przetrwanie tych branży w tym trudnym okresie" - podkreślił.

Dyrektor programowy Jarmarku św. Dominika Joanna Czauderna-Szreter poinformowała, że w tym roku - ze względów bezpieczeństwa - handel na jarmarku odbywać się będzie na 650 stoiskach czyli liczbie mniejszej niż zwykle. 40 proc. z nich oferować będzie wyroby rzemieślnicze, 24 proc. - kolekcjonerskie, 18 proc. - artystyczne oraz 18 proc, - kulinarne, w tym przysmaki regionalne. Kupcy pochodzić będą z 12 krajów: Austrii, Estonii, Francji, Hiszpanii, Indii, Litwy, Niemiec, Polski, Ukrainy, Węgier, Wielkiej Brytanii i Włoch.

  • 1
  • 2

EEC On-line

Retransmisja sesji:

EEC Online - Sesja: Rynek nieruchomości komercyjnych – koniunktura, inwestycje, klient


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.228.220.31
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!