Polska mapa hotelowa coraz bardziej się zagęszcza, a branża czerpie profity ze sprzyjającej hossy.

- Będzie to kolejny dobry rok, biorąc pod uwagę sprzyjające warunki gospodarcze, rosnące grono partnerów handlowych, w tym Chiny czy Japonię oraz promujące Polskę na arenie międzynarodowej prestiżowe wydarzenia jak COP 24 w Katowicach – podkreśla Alex Kloszewski, partner zarządzający w Hotel Professionals.

O dobrej kondycji rynku hotelowego w Polsce świadczy wzrost kluczowych wskaźników efektywności, w tym średnia cena za pokój (ADR) i przychód na jeden dostępny pokój (RevPAR).

- Porównując wyniki z lat 2017 i 2016 możemy mówić o wzroście RevPar o 10,5 proc. oraz średniej ceny za pokój (ADR) o 7,7 proc. przy niewielkim wzroście obłożenia o 2,6 proc. - podaje Maria Zielińska, starszy analityk ds. nieruchomości hotelowych, Cushman & Wakefield.

Hotelową hossę potwierdzają również inwestorzy. - Dostrzegamy potencjał realizacji wysokiej jakości obiektów 3- i 4-gwiazdkowych, także w mniejszych miastach regionalnych, jak np. Białystok, gdzie mamy w planach obiekt wielofunkcyjny, łączący funkcje handlowo-usługowe, biurowe i hotelowe – uważa Christoph Salzer, dyrektor regionalny w firmie Warimpex. - Perspektywicznym rynkiem jest także Warszawa, gdzie, mimo powstających nowych obiektów, wciąż jest duże zapotrzebowanie na nowe miejsca noclegowe.

Hotel, pensjonat, ośrodek wypoczynkowy - szukasz ciekawych ofert inwestycyjnych? Sprawdź PropertyStock.pl

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU PROPERTYNEWS.PL