PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

Krakowskie hotele pękają w szwach, ale rekordu nie będzie

Krakowskie hotele pękają w szwach, ale rekordu nie będzie
Hilton Garden Inn Kraków Airport
  • Autor: PAP
  • Dodano: 21 cze 2016 07:36

Ci, którzy dopiero teraz chcą zarezerwować nocleg w Krakowie na czas Światowych Dni Młodzieży, mogą mieć problem. Większość noclegów na ostatni tydzień lipca jest już zarezerwowana. Pozostały pojedyncze miejsca, za które trzeba zapłacić nawet o 50 proc. więcej niż w pozostałych tygodniach lata.

W rozmowie z PAP przedstawiciele branży hotelarskiej oceniają jednak, że Światowe Dni Młodzieży nie przyniosą krakowskim hotelom rewolucyjnego zysku. Liczą jednak, iż ŚDM będą inwestycją długofalową, że pielgrzymi, którzy przyjadą do Krakowa pod koniec lipca zachęcą znajomych do przyjazdu do Polski w przyszłości.

Pierwotnie przewidywano, że w dniach 26-31 lipca do Krakowa może przyjechać nawet ponad 2 mln osób. Najnowsze dane wskazują jednak, że liczba ta będzie mniejsza. Jak dotąd na ŚDM zarejestrowało się ok. 600 tys. osób ze 185 krajów, spodziewanych jest ponad 800 biskupów i ok. 7 tys. dziennikarzy z całego świata.

Jak wskazują hotelarze większość zdecydowanych, by wziąć udział w ŚDM, dokonywała rezerwacji ze znacznym wyprzedzeniem - zaraz po tym, jak papież ogłosił, że Kraków jest miejscem kolejnych spotkań z młodzieżą; wówczas też większość noclegowni na ten czas szybko zaczęła podnosić ceny. Te, które dziś są jeszcze wolne, są nawet o 50 proc. droższe.

"Choć szanse na znalezienie miejsca, zwłaszcza dla większej grupy, są już małe, to nie znaczy, że ich nie ma. Bywa, że grupa dokonuje równocześnie rezerwacji w dwóch hotelach i potem rezygnuje z jednego na rzecz drugiego - i nagle może się okazać, że w jednym hotelu zwolniło się 20, 30 miejsc" - mówi dyrektor biura Małopolskiej Izby Hotelarstwa Gremium Anna Kraińska.

Mimo wyższych cen noclegów w ostatnim tygodniu lipca, branża hotelarska nie liczy na rewolucyjny zysk. "Nie należy spodziewać się oszałamiającego zysku w hotelarstwie za sprawą ŚDM, ponieważ wydarzenie to przypada w sezonie turystycznym i niezależnie od ŚDM miejsca w krakowskich hotelach byłyby zajęte" - wyjaśnia Kraińska.

Dyrektor Radisson Blu Hotel Kraków Lidia Wiszniewska przyznaje, że branża hotelarska wiąże nadzieje z tak dużymi wydarzeniami jak ŚDM, jednak planowanie zysku jest ryzykowne - zwłaszcza w przypadku Krakowa, który nie ma dużego doświadczenia w organizacji masowych imprez. "Przed Euro 2012 hotelarze liczyli na zysk, jednak ich oczekiwania rozeszły się z prognozami. Do Krakowa przyjechało mniej turystów" - mówi i dodaje, że duże imprezy w sezonie turystycznym odstraszają innych, dobrych klientów. Poza tym wiążą się z nadprogramowymi wydatkami, np. dodatkowym wyposażeniem budynku związanym z bezpieczeństwem gości, transportem w kryzysowych sytuacjach.

  • 1
  • 2

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.233.239.102
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!