PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl


Którzy touroperatorzy przetrwają kryzys? O tym zadecyduje lato 2021

Którzy touroperatorzy przetrwają kryzys? O tym zadecyduje lato 2021
O tym, które biura podróży turystyki wyjazdowej przetrwają zdecyduje kolejny sezon letni – 2021 roku. fot. Shutterstock
  • Autor: rp.pl
  • Dodano: 12 maj 2020 09:48

Państwo powinno wesprzeć narodowych championów turystyki wyjazdowej, aby podtrzymać ich zdolność do konkurowania z TUI, który dostał 1,8 miliarda pomocy euro od rządu Niemiec. Inaczej stracą konsumenci, bo zapłacą więcej za wycieczki – mówi dla Rzeczpospolitej prezes Instytutu Badań Rynku Turystycznego Traveldata Andrzej Betlej.

O tym, które biura podróży turystyki wyjazdowej przetrwają zdecyduje kolejny sezon letni – 2021 roku. Ich sytuacja ekonomiczna będzie w dużej mierze zależeć od pomocy, jaką uzyskają od swoich rządów.

- Na razie można odnieść wrażenie, że turystyka wyjazdowa nie jest obszarem szczególnej preferencji w programach pomocowych. Może to w jakimś stopniu wynikać z poglądu, że nie przynosi ona gospodarce bezpośrednich korzyści, tworzy bowiem miejsca pracy i PKB w krajach docelowych, a w krajach źródłowych obniża go, jak również obniża saldo obrotów bieżących, jest bowiem klasycznym importem usług – uważa Andrzej Betlej.

Według Betleja największe szanse na przetrwanie mają największe firmy, które wyróżniają się jakością zarządzania, mają ugruntowaną pozycję, doświadczenie i korzyści skali. Są, jak to mówi premier Mateusz Morawiecki, narodowymi championami. Władze państwa powinny więc je chronić i podtrzymać ich zdolność do konkurowania.

Tym bardziej trzeba im pomóc, że wsparcie swoich rządów uzyskują zagraniczni konkurenci działający w Polsce. „Przykładem może tutaj być wsparcie niemieckiego rządu dla koncernu TUI Group w wysokości 1,8 mld euro, które będzie w odpowiedniej skali wzmacniało działalność potrzebujących tego obszarów i spółek Grupy” - mówi autor.

Upraszczając – wyjaśnia – można wyliczyć (według liczby klientów w ostatnim roku obrotowym), że na polską spółkę TUI Poland – przypadnie 28 mln euro, czyli prawie 127 mln złotych. Można jednak przypuszczać, że ta suma jest zaniżona, segment touroperatorski w TUI, jako pozostający w najsłabszej kondycji, wymaga bowiem dofinansowania raczej większego niż proporcjonalne.

EEC On-line

Retransmisja sesji:

EEC Online - Sesja: Rynek nieruchomości komercyjnych – koniunktura, inwestycje, klient


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.206.187.81
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!