PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

Luksus nie potrzebuje już gwiazdek?

Luksus nie potrzebuje już gwiazdek?
Helena Mańkowska, wiceprezes zarządu Grupy Thermaleo & Uzdrowiska Szczawnica. Fot. mat. pras.
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 22 maj 2019 16:41

Liczba gwiazdek tradycyjnie wyznacza standard obiektów hotelowych. Dawniej ich suma pobudzała wyobraźnię podczas przeglądania katalogów. Kilka zdjęć, krótki opis i 3 czy 5 gwiazdek – takie informacje musiały wystarczyć w wyborze miejsca wypoczynku. Dziś goście wyszukują hotele za pośrednictwem stron do rezerwacji, które udostępniają setki zdjęć, a użytkownicy, którzy wcześniej odwiedzili obiekt, dzielą się swoją opinią. Klient doskonale wie czego chce i potrafi to znaleźć. Czy wobec tego gwiazdki mają jeszcze sens?

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 22 maj 2019 16:41

Wielu turystów wciąż jednak uważa, że im więcej gwiazdek tym lepiej. Za to świadomy podróżnik już od dawna przy wyborze miejsca noclegu nie kieruje się ich liczbą. Dlaczego? Kategoryzacja hoteli nie jest jednolita na całym świecie, a jej kryteria nie zawsze są jasne i przejrzyste. Na liczbę gwiazdek przyznawanych polskiemu hotelowi wpływa m.in. lokalizacja obiektu, wielkość i wyposażenie pokoju. Przepisy nie wspominają jednak o subiektywnych kryteriach jak np. stan wyposażenia, jakość łóżka czy poziom obsługi. Bywa też tak, że nowy hotel trzygwiazdkowy oferuje lepszy standard, niż starszy czterogwiazdkowy. Branża stale podwyższa poprzeczkę i nawet zwykłe pensjonaty oferują często udogodnienia znane wcześniej tylko wysokiej klasy obiektom.

Jeszcze inne przepisy obowiązują zagranicą i sugerując się polskimi standardami, możemy doświadczyć rozczarowania.  Kilkugwiazdkowe obiekty np. w Egipcie może znacząco odbiegać od europejskich standardów. Dlatego coraz więcej turystów przestało ufać gwiazdkom, a polega na opiniach ludzi, którzy już gościli w danym hotelu i opisali swoje wrażenia na stronach rezerwacyjnych.

Kategoryzacja bywa też kłopotliwa dla właścicieli hoteli. Przystosowanie obiektu do standardu 5 gwiazdek może prowadzić do wzrostu kosztu stałego i operacyjnego, który nie zawsze przekłada się bezpośrednio na komfort gościa. Bywa tak, że lepiej zainwestować, w bardziej komfortowe łóżka, nowoczesne urządzenie czy  szkolenia dla personelu. Dziś to profesjonalna obsługa bardziej wpływa na pozytywne doświadczenie odwiedzających, niż to, że pokoje zaopatrzone są w notatnik i zestaw do szycia.

  • 1
  • 2

WSZYSTKIE KOMENTARZE (1)

  • Jerzy 2019-05-22 17:26:34
    Nie można się zgodzić z panią Prezes to jest szkodliwe dla branży hotelowej .Jest hotel 5 gwiazdkowy w Szczawnicy i jest nowo otwarty 4 gwiazdkowy hotel w tej samej miejscowości .Różnica kilku klas. Identycznie jest w Zakopanem . Hotel 5 gwiazdkowe poza faktem zwiększenia zatrudnienia winny być wzorem bardzo wysokiej jakości obsługi ale również wysokim standardem wykończenia hotelu .

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 65.132.59.34
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.