PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

Luksus nie potrzebuje już gwiazdek?

Luksus nie potrzebuje już gwiazdek?
Helena Mańkowska, wiceprezes zarządu Grupy Thermaleo & Uzdrowiska Szczawnica. Fot. mat. pras.
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 22 maj 2019 16:41

Liczba gwiazdek tradycyjnie wyznacza standard obiektów hotelowych. Dawniej ich suma pobudzała wyobraźnię podczas przeglądania katalogów. Kilka zdjęć, krótki opis i 3 czy 5 gwiazdek – takie informacje musiały wystarczyć w wyborze miejsca wypoczynku. Dziś goście wyszukują hotele za pośrednictwem stron do rezerwacji, które udostępniają setki zdjęć, a użytkownicy, którzy wcześniej odwiedzili obiekt, dzielą się swoją opinią. Klient doskonale wie czego chce i potrafi to znaleźć. Czy wobec tego gwiazdki mają jeszcze sens?

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 22 maj 2019 16:41

W zgodzie z rynkowymi trendami Grupa Thermaleo&Uzdrowisko Szczawnica, zrezygnowała z kategoryzacji nowego obiektu w swoim portfolio -  Pieniny Grand. 

— W swoim portfolio posiadamy przekrój obiektów o różnym standardzie – od klimatycznych willi do pięciu gwiazdkowych hoteli. W oparciu o nasze doświadczenie dostrzegamy, że o randze i sukcesie miejsca nie decyduje liczba gwiazdek, ale zadowolonych gości, którzy polecają obiekt swoim bliskim. Wiemy czego oczekują nasi goście i spełniamy ich potrzeby. Pieniny Grand będzie na poziomie czterech oraz pięciu gwiazdek, jednak do udogodnień podchodzimy elastycznie, tak by jak najwięcej naszych gości czuło się komfortowo. Pokoje położone na najwyższych piętrach, będą wyposażone bardziej luksusowo, zaopatrzone zostaną np. osobną lodówkę na wino. Te położone niżej będą mniej wyszukane, ale zostaną urządzone wciąż bardzo funkcjonalnie, gustownie, a przede wszystkim wygodnie. Gdybyśmy zdecydowali się na kategoryzację to takie rozwiązanie nie byłoby możliwe, a zależało nam na elastyczności i dostosowaniu się do potrzeb jak największej grupy gości. To nie jest tak, że powinniśmy całkowicie zrezygnować z kategoryzacji – dla wielu gości jest ona ułatwieniem. Powinniśmy jednak wypracować taki model, który będzie lepiej odpowiadał rzeczywistemu standardowi hotelu. W mojej ocenie luksus polega na wyjątkowych doświadczeniach i poczuciu bycia „zaopiekowanym”, a nie na tym, że klamki są złote —  mówi Helena Mańkowska, wiceprezes zarządu Grupy Thermaleo & Uzdrowiska Szczawnica.

Takie podejście nie jest odosobnione – giganci rynku hotelowego, jak Accor czy Marriott, również odeszli od gwiazdkowej certyfikacji w przypadku niektórych swoich obiektów, a warszawski hotel Europejski, który słynie z luksusu także nie używa gwiazdek czy nazwy „hotel” w swojej komunikacji. Stosują bardziej opisowe kategorie, które trafniej pokazują gościom standard, który oferują. Dziś od gwiazdek istotniejsza jest silna marka, jakość obsługi i wyposażenia oraz poziom zadowolenia gości.

 

  • 1
  • 2

WSZYSTKIE KOMENTARZE (1)

  • Jerzy 2019-05-22 17:26:34
    Nie można się zgodzić z panią Prezes to jest szkodliwe dla branży hotelowej .Jest hotel 5 gwiazdkowy w Szczawnicy i jest nowo otwarty 4 gwiazdkowy hotel w tej samej miejscowości .Różnica kilku klas. Identycznie jest w Zakopanem . Hotel 5 gwiazdkowe poza faktem zwiększenia zatrudnienia winny być wzorem bardzo wysokiej jakości obsługi ale również wysokim standardem wykończenia hotelu .

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.228.24.192
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.