PARTNERZY PORTALU


Mniej gości, niższe obroty. Międzynarodowe Targi Gdańskie podsumowały przebieg Jarmarku św. Dominika

Mniej gości, niższe obroty. Międzynarodowe Targi Gdańskie podsumowały przebieg Jarmarku św. Dominika
Gdańsk, Shutterstock
  • Autor: PAP
  • Dodano: 20 sie 2020 08:39

Mniej stoisk, niższe obroty, mniej gości, imprezy w rygorze sanitarnym – Międzynarodowe Targi Gdańskie podsumowują Jarmark św. Dominika, który odbył się w Gdańsku między 25 lipca a 16 sierpnia.

Paweł Orłowski - wiceprezes Międzynarodowych Tragów Gdańskich, które od 1996 r. są głównym organizatorem Jarmarku św. Dominika, zaprezentował w środę wstępne dane o imprezie. Według niego jarmark się udał. "Zastosowane zasady bezpieczeństwa sanitarnego przełożyły się na bezpieczeństwo, komfort i zadowolenie wystawców i gości" - podkreślił Orłowski.

Na zabezpieczenie imprezy pod kątem zakażenia koronawirusem organizator wydał ponad 218 tys. zł. "Są to wstępne szacunki. Zakładam, że ta suma ostatecznie wyniesie ok. 340 tys. zł" - powiedział Orłowski, podkreślając, że nie zanotowano żadnego przypadku zakażenia koronawirusem, które związane byłoby z organizacją Jarmarku św. Dominika.

Podczas tegorocznego jarmarku działało ok. 650 stoisk handlowych i gastronomicznych z 12 krajów: Austrii, Estonii, Francji, Hiszpanii, Indii, Litwy, Niemiec, Polski, Ukrainy, Węgier, Wielkiej Brytanii i Włoch. Ofertę przedstawiali m.in. rzemieślnicy, kolekcjonerzy i artyści. Funkcjonowało 5 przystanków kulinarnych na Targu Węglowym, Targu Rybnym, Wyspie Ołowianka, Długich Ogrodach i w parku Świętopełka.

Orłowski podkreślił, że organizacja imprezy dała szansę na zarobek m.in. producentom, rzemieślnikom, artystom, branży gastronomicznej, właścicielom hoteli i punktów gastronomicznych, którzy ucierpieli w efekcie kryzysu związanego z epidemią. Wyjaśnił, że konieczne z powodu pandemii rozmieszczenie stoisk w większych odległościach przełożyło się na mniejszą liczbę wystawców i niższe o 10-15 proc. obroty w branży gastronomicznej. Ze wstępnych szacunków wynika, że jarmark odwiedziło ok. 20 proc. mniej gości niż w ubiegłym roku.

Przypomniał, że bogaty w poprzednich edycjach program kulturalny trwającej 23 dni imprezy został ograniczony do wydarzeń kameralnych. Ceremonie otwarcia i zamknięcia, które - jak podkreślił wiceprezes MTG - cieszyły się zwykle dużym zainteresowaniem gdańszczan i turystów - miały zamknięty charakter - były transmitowane w internecie.

"Wysokość planowanych przez MTG w 2020 r. nakładów inwestycyjnych na infrastrukturę jarmarków to ponad 1,25 mln zł. W przygotowanie tej trzytygodniowej imprezy w samym sercu Gdańska zaangażowanych było 170 osób" - mówił Paweł Orłowski.

"Ze wstępnych danych raportu przygotowanego przez Pomorski Instytut Naukowy wynika, że większość, około 70 proc. osób, które były na jarmarku w Gdańsku, zadeklarowało, że przyjechało tu na dłużej niż jeden dzień, czyli korzystali z bazy noclegowej, hoteli. To miało wpływ na zwiększenie obrotów tej branży w tym trudnym czasie. Ponad 85 proc. gości jest zadowolonych z pobytu na jarmarku i zadeklarowało, że zamierza polecać go swoim najbliższym i znajomym jako atrakcyjne wydarzenie, na które warto przyjechać" - dodał.


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.228.10.17
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!