PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl


Orbis liczy na poprawę wyników

Orbis liczy na poprawę wyników
  • Autor: Anna Pełka
  • Dodano: 20 lis 2013 12:41

Grupa Orbis, która po trzech kwartałach ma 52,8 mln zł zysku netto, liczy na udany czwarty kwartał. Jeśli sytuacja gospodarcza w kraju będzie się dalej poprawiać, to przyszłoroczne wyniki grupy powinny być lepsze - poinformował w rozmowie z PAP Ireneusz Węgłowski, wiceprezes Orbisu.

  • Autor: Anna Pełka
  • Dodano: 20 lis 2013 12:41

"Jesteśmy optymistami co do czwartego kwartału. W połowie kwartału widać, że sytuacja jest lepsza niż w ubiegłym roku, powinniśmy notować wzrosty" - powiedział PAP Ireneusz Węgłowski.

Dodał, że dla wyników czwartego kwartału istotny będzie dodatkowo odbywający się w Warszawie szczyt klimatyczny COP19. "Na podstawie wstępnych zapowiedzi organizatorów liczyliśmy na więcej gości, ale mimo to, ta impreza powinna przynieść dodatkowy wzrost przychodów i będzie dla nas dochodowa" - powiedział wiceprezes.

Ocenił, że na dobre wyniki w czwartym kwartale wpływ powinna też mieć ogólna poprawa sytuacji gospodarczej, widoczna już w trzecim kwartale.
"Trzeci kwartał był pozytywny, wyniki były lepsze rok do roku. Nawet gdyby nie było konferencji klimatycznej, to poprawa we wskaźnikach makroekonomicznych wpłynie pozytywnie na wyniki w branży hotelowej w czwartym kwartale" - powiedział Węgłowski.

W trzecim kwartale Orbis miał 32,1 mln zł zysku netto wobec 29 mln zł rok wcześniej. EBIT wzrósł do 38,9 mln zł z 33,7 mln zł przed rokiem. EBITDA Grupy Hotelowej Orbis wyniosła 69,8 mln zł w ujęciu „like-for-like" w porównaniu do 60,9 mln zł w analogicznym okresie 2012 r.

Frekwencja w hotelach grupy w trzecim kwartale wzrosła o 2,7 pkt. proc. do 68,6 proc. Średnia cena za pokój spadła o 0,8 proc. do 211,5 zł, a przychód na jeden dostępny pokój (RevPAR) wzrósł o 3,1 proc., do poziomu 145 zł w ujęciu LFL.

Węgłowski ocenił, że wzrost wskaźnika RevPar to m.in. efekt wprowadzenia strategii wzrostu wolumenu sprzedaży, nastawionej na pozyskanie jak największej liczby gości. "Poszliśmy w kierunku podwyższenia wskaźnika frekwencji, ale zależało nam na tym, by przyciągnąć do naszych hoteli jak najwięcej gości w sytuacji wciąż ograniczonego popytu i wzrastającej konkurencji" - powiedział wiceprezes.

"Frekwencja w grupie wzrosła o prawie 9 pkt. proc. w segmencie ekonomicznym. To miało przełożenie na wzrost pozostałych wskaźników operacyjnych" - dodał.

Po trzech kwartałach grupa Orbis ma 52,8 mln zł zysku netto wobec ponad 67 mln zł rok wcześniej. EBITDA Grupy Hotelowej wyniosła 152,1 mln zł (spadek o ponad 9 proc. rdr). Wyniki są słabsze rok do roku, gdyż w zeszłym roku na rezultaty znaczny wpływ miały Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej EURO 2012.

  • 1
  • 2

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.153.39.7
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!