Orbis zapowiada dalszą ekspansję sieci dzięki franczyzie i zarządzaniu hotelami

- Pozytywny trend gospodarczy, który zaznaczył się na rynku w drugiej połowie 2013 roku, utrzymuje się także w roku 2014. Przychody Orbisu w pierwszym kwartale 2014 roku wzrosły do 126,4 mln zł, tzn. o 1,3 proc. w porównaniu do roku ubiegłego. Zysk z działalności operacyjnej wyniósł 14,8 mln zł, co stanowi wzrost o 9,5 proc. w ujęciu porównywalnym. - powiedział Laurent Picheral komentując wyniki spółki w I kwartale 2014 r.
Satysfakcjonujące wyniki operacyjne Grupy Orbis ma potwierdzać także wzrost przychodu na jeden dostępny pokój (RevPAR) o 3,7 proc. w pierwszym kwartale 2014 roku. Został on osiągnięty głównie dzięki wzrostowi średniej ceny za pokój (ARR), która wyniosła 196,6 zł (wzrost o 3,1 proc.). Frekwencja (OR) w pierwszym kwartale roku pozostała na poziomie porównywalnym do roku ubiegłego. W podziale na segmenty działalności, wzrost RevPAR w ujęciu „like-for-like" wyniósł 4,4 proc. w hotelach kategorii średniej i wyższej oraz 1,6 proc. w segmencie hoteli ekonomicznych. - Wzrost ten był możliwy dzięki wyższym cenom w obu segmentach rynku. W oparciu o analizę aktualnego stanu rezerwacji oraz sytuacji na rynku, tzn. rosnącego popytu, wierzymy, że pozytywny trend w wynikach operacyjnych będzie kontynuowany w kolejnych miesiącach, o ile sytuacja gospodarcza nie ulegnie pogorszeniu - podaje komunikat.

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU PROPERTYNEWS.PL
lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie
WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)
Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.